Fyndtips: Komplett badrumsporslin i ljusblått säljes

På jakt efter ett komplett retro-badrumsporslin i original? Jag fick ett tips om att en hel
ljusblå inredning rivits ut. Nu står porslinet i ett garage i Täby och kan räddas till eftervärlden
om en retromänniska vill köpa det. Det består av ett handfat (det andra gick sönder)...
 
... toalettstol, bidé, toalettpappershållare och badkar.
Pris: 1 000 kronor, avhämtas i Täby.
Mejla [email protected] så mejlar jag vidare
till säljaren. Som kanske inte direkt kan klandras för att
riva ut kaklet...? :-)
 
 
 
1 Anna:

skriven

Trodde att mina föräldrar var de enda i världen som hade exakt samma osköna kakel i badrummet...

2 pärlbesatt:

skriven

Åh vad roligt att se det här istället! Och jag tycker om kaklet, tycker bara inte det passar alls med porslinet. Tycker badkaret osv ser sextiotaligt ut medans kaklet ser ut att vara ett decennium nyare. Det skär sig. Men det hade funkat med andra skåp osv. Hursomhelst, det viktiga är att det ljuvliga ljusblå blir räddat. Håller tummar och tår.

3 Flak:

skriven

Jag ser då inget fel på färgsättning eller det faktum att sådana badrumsartiklar fortfarande finns kvar.
Fast det är ju hemskt att folk river ut och slänger dom.

4 Lena :

skriven

Drömmen helt enkelt =)

5 David:

skriven

Vem trodde att denna kakeln var stiligt? I 1965 renoverade mina föräldrar ett badrum i deras lägenhet från omkring 1900 och satt in like färgad sanitärsgods i usa. Fast de had mosiak istället.

Kommentera här: