Yeeha! Här blir du cowboy på en kvart

För ett tag sedan tittade jag in hos Americana Classic Vintage på Gamla Brogatan i Sthlm.  
Hade glömt bilderna jag tog, men bättre sent än aldrig. Ett par ingångna boots, en bandana
- och en skylt att sätta vid vägen upp till ranchen. Jag kände mig som en cowgirl, 
jag kände mig som hemma.
 
Gimme that truck!
 
Alla är de personligheter, alla med en historia.
 
Den turkosa! Ja, här kan man bli cowboy på en kvart.
Det blir ett nytt besök hos Americana framöver, när jag har mer tid.

Men först ska faktiskt Rutger och jag åka till New York igen, och för tredje gången
botanisera på loppisar och i retrobutiker. Inlägg senare i februari
Y´all stay tuned!
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Såg just att en snöstorm närmar sig USA:s östkust!!! Hoppas att den hinner blåsa förbi innan ni landar!!! NEW YORK är annars suveränt på vintern, smit upp till skridskobanan vid Rockefeller Center och drick varm choklad m Marshmallows :-)

2 Skaffaren:

skriven

Jag har haft några pickisar i fullstorlek.
Du skulle passa utmärkt bra i en sådan.
Lycka till i New York!

Svar: Tack!
Eli

3 Helena Högberg:

skriven

Ha en riktigt trevlig resa!

Svar: Tack. Men vi åker inte riktigt än.
Eli

4 Fröken Fynd:

skriven

Tanken av att få knalla runt i en riktig cowboy-butik!

5 cinna:

skriven

Ser framemot att läsa nästa reportage från NY, hoppas ni slipper snöoväder;)

Kommentera här: