Det hårda livet som författare

"Don´t quit your day job" som rådet brukar lyda till  förhoppingsfulla servitörer i Hollywood med
en kvarts biroll på cv:t. Nej, det är nog inte dags än, kan jag konstatera efter tre timmar utanför
Norrtälje bokhandel i dag. Jag skulle signera böcker, och hade lagt ned stor möda på inramningen.
 
Jag släpade dit 50-talsstolar, bord med 70-talsduk och litet annan rekvisita. H tillverkade
en "gatupratare" (första bilden). Och bokhandeln hade ett blombord från 50-talet.
Vad kunde gå fel?
 
Tja, kanske var det feltänkt att ha signeringsdag på American Car Show-
dagen fast det verkade vara en sådan bra idé? De som var på väg nerför gatan
hade fokus på bilutställningen i Societetsparken. De som kom gående från
parken såg desperat fikasugna ut (tyckte jag). Det var 25 grader varmt och folk var inte
i stan för att shoppa. De flöt förbi utan att ens notera mitt bord.
Två böcker, och därmed två kort ur burken gick åt.
 
Men,  den här veckan är ändå en toppenvecka, för i tisdags fick
"Anna-Lisas Antik" sin första tidningsrecension.
Några meningar ur Upsala Nya Tidning:
"... en humoristisk berättelse, god som ett rosa tuggummi och en gammaldags pinnglass
med päronsmak" och "Handling, dialog och språket i största allmänhet är i perfekt balans."
Läs hela recensionen här.
 
 
 
 
 
1 Larsson:

skriven

"Felet" är kanske, att även Du - som Larsson - är född femtio år för sent?

2 Anna:

skriven

Nej vad tråkigt! Men nästa gång går säkert bättre! Ni hade iaf gjort en jättefin insats med miljön runt. Så mysigt! Recensionen var ju jättebra, så kul :) Jag har lämnat över min bok till Mattias nu och han gillar den han också! Inte riktigt lika mycket son jag kanske, för jag ÄLSKAR ju boken :)
Ha en härlig loppissommar!

3 Maria på tid & rum i Årsta:

skriven

Jag tycker två sålda ex är skitbra en så stekhet dag i "stan". Och att bli omnämnd i tidningen är lika bra! Heja dig.

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

4 Randiga Tråden:

skriven

Det där gillade jag god som "rosa tuggummi och gammaldags pinnglass med päronsmak". Mitt i prick.

5 Flak:

skriven

Det kan jag inte förstå..vi hade iallafall tvärnitat mitt på gatan=)

6 Anette:

skriven

Hej! Jag har nyligen avnjutit din bok. Jag försökte dra ut på det genom att läsa korta bitar i taget annars hade jag nog slukat hela på en eftermiddag. Mystrevlig bekantskap. Tack!

Svar: Tack, vad glad jag blir!
Eli Åhman Owetz

7 Tilin:

skriven

Har beställt din bok! Det ska bli min mysiga sommarläsning i helgen!

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

8 Annica H:

skriven

Har nu "smygläst" din blogg ganska länge med stor behållning! Boken har jag också läst med stort nöje. Hade också svårt att lägga den ifrån mig. Tack!

Svar: Tack för snälla ord!
Eli Åhman Owetz

9 Åsa:

skriven

Boken är säkert jättebra, ska läsa den! Dock tycker jag att illustrationen på framsidan är hemsk om man får säga så,ser ut som en ungdomsbok

Svar: Synd att du tycker det, själv älskar jag omslaget.
Eli Åhman Owetz

10 Trelleborg Rostock:

skriven

Jag ville bara säga att jag också älskar omslaget på din bok! :)

Kommentera här: