Hoppla! Mot kvällsloppisen i Risinge!

Nu på torsdag, den 25 juli, är det dags för den traditionella kvällsloppisen i retrobutiken
Risingeboden utanför Gimo. Kvällsloppis innebär att det är 20 procents rabatt på allt i butiken.
Risingeboden är ju mitt favorithäng, och det syns både i vår lägenhet och på
landet. Kökslampa, toaskyltar med dam och herre, busvassa trädgårdsstolar med bord,
Helmer Ringström-tallrikar...
På torsdag ska jag hämta den här lampan. Och kanske ett bord. Och säkert något mer.
Ses vi där? Hoppas det.
 
Kvällsloppis, Risingeboden i Risinge utanför Gimo.
Nu på torsdag, den 25 juli, mellan kl 16 och 19.

PS. Den spektakulära gunghästen på bilden är från Gemla, 1930-tal,
och ingår inte i loppisen.
 
 
 
1 Lotta:

skriven

Tack för tips! Funderar på att åka dit. Förra gången jag försökte, var det stängt. Hur är priserna där?
Hälsning Lotta

Svar: Priserna på möbler och finare saker är cirkat två tredjedelar av Stockholms retrobutikers priser, ibland häften av deras priser. Sedan finns det alltid smågrejer (dukar, prylar, porslin) för 20-50 kr. Jag kommer aldrig därifrån utan någonting, och är alltid nöjd med priset.
Eli Åhman Owetz

2 DeBeer/Manganiatokan/Erica:

skriven

Och till den viktiga frågan: Hitade du något?

Svar: Det är ikväll! Rapport kommer.
Eli Åhman Owetz

3 Christin:

skriven

Så kul ! Jag var där förra veckan och det var ett ställe med både roliga prisvärda grejer och en trevlig butiksinnehavare.Fick en trevlig pratstund och några små inköp med mej.
Din fina lampa fick jag nu se på riktigt :-)

Kommentera här: