Här hittar du 16 retrobloggares underbara plåtburkar

UPPDATERING: Just nu 20 retrobloggare, nya länkar hela tiden i slutet av inlägget.

Härom veckan visade jag min samling plåtburkar
som finns hemma på gården.
Jag bad andra retrobloggare att visa sina och det blev ett enormt gensvar. Här nedan
hittar du 16 länkar till inlägg med underbara plåtburkar. Perfekt surfning en regnig dag.
(Bilden: Okänd skönhet, en av mina absoluta favoriter bland plåtburkarna i lägenheten.
Kommer att visa de övriga vid ett senare tillfälle.)
 
RETROBLOGGARE BJUDER PÅ BURKBONANZA:

Danska Fröken Toft. Missa inte!
LetaRetro visar en fin (halv) samling
Tant Emmas Bravader har härliga burkar.
S:t Olofs blogg blandar burkar och brickor.
Porslinsbloggen visar sina finska karamellburkar.

Tanten på auktion har en samling på en hylla.
Saax visar 60-70-talsburkar och tipsar om en fb-grupp för fantaster.
50 år för sent hade fler burkar än hon trott
Form55 har burkar han vill byta mot andra
Hejaida visar både fått och loppisfyndat
 
Loppisentusiasten har en äldre Ira och andra burkar
Retroknoppen visar kombon loppisfynd och burkar
Audrey Fenns Finas fina burkar innehåller saker
Prylodesign har färgstarka burkar
Fina Fyndet äger bland annat en oemotståndlig Muminburk
 
Tid & Rum visar burkar som finns och har funnits i hennes fina butik
Porslinan har en charmig samling
En dansk samling till! Frøken F visar ljuvliga danska kaffeburkar.
Fynd eller ej? prutade till sig en hel uppsättning IRA-burkar
Hos Pyssel & Pinaler ser du det vackraste av alla jugendskrin
1 Ida Nielsen:

skriven

Vilken härlig lista det blev, det var en väldigt kul idé med att visa burksamlingar! Det blir så trevligt att läsa när det är flera som hakar på. Ser fram emot fler såna här utmaningar. :-)

2 Elin :

skriven

Kul med plåtburkar, superfina. :-) Har läst ut din bok nu Anna-Lisas Antik, såå bra! Ska läsa den igen, plöjde igenom den lite väl fort... :D

Svar: Vad roligt! Jag får skriva en långsammare bok nästa gång... -:)
Eli Åhman Owetz

3 Flak:

skriven

Härlig lista och ännu härligare burkar, det är något visst med plåt...=)

4 Christin:

skriven

Kan inte få nog av plåtburkar, har nog sett allas länkar nu men kanske blir det fler...
Din burk överst var verkligen fin.
Efter midsommar så ska jag läsa din bok och det ser jag fram emot.

5 Linda:

skriven

Har också visat några burkar i bloggen:
http://porslinan.blogspot.se/2013/06/alla-dessa-charmiga-burkar.html
:)

6 Läcksökning:

skriven

va fint :)

7 Fru Vintage:

skriven

Här kommer en länk med delar av min samling! Ovetandes om denna uppmaning att blogga om sina burkar, gjorde jag ett inlägg för ett par veckor sedan;) http://fruvintage.blogspot.se/2013/06/blog-post_24.html Stor kram Fru Vintage

Kommentera här: