Vinylen som visar tiden

Vi har stereo och spelar vinylskivor. Så klart vi föll för väggklockan tillverkad av en gammal platta.
Den fanns på The Flea i Brooklyn.
 
Men vad har man de här till? Jag vred och vände och fick till sist fråga säljaren. Han tittade
på mig som om jag vore helt bakom flötet. "Att sätta över strömbrytare?!" sa han.
Naturligtvis. Det fanns för väggkontakter också. Och det hade jag sett, om jag tittat
framför klockan på övre bilden...
1 Anta Snaque:

skriven

Sedan många år tillbaka hänger en sådan LP-väggklocka i mitt arbetsrum. Fixade den av en trist vinyl från skivsamlingen och ett urverk från Clas Ohlson. Tråkiga skivor får nytt liv!

Svar: Wow! Du gjorde en själv!
Eli

2 Helena Högberg:

skriven

Vi gjorde en klocka av en singel i unga år, jag såg den nyligen när jag städade källarboden :)

3 Christofer:

skriven

Vinylskivan kom 1948, alltså fyra år efter Hilma.
Det är möjligt att hon såg de bruna pappskivorna av märket Durium som man kunde prenumerera på under namnet "Veckans Skiva". Men jag tror inte att hon var särskilt intresserad av melodierna ur den senaste Lilian Harvey-filmen.

4 Flak:

skriven

Det är som man säger vinyl kan aldrig bli fel...

5 lybtar:

skriven

Vi gjorde också sådana när jag var yngre. De och skålar av vinylskivor..

Kommentera här: