Euforisk i Hofors - om att hålla i sin bok för första gången

Hofors, onsdag. H och jag har just hämtat friexemplaren av min roman "Anna-Lisas Antik"
hos Stjärndistributions lager. Åhhh... känslan att hålla i sin första roman, första gången.
Jag älskade illustratören Jenny Holmlunds omslag redan innan, och nu i verkligheten
när jag ser och håller i boken - den är som en retrokaramell, en chic lit-bakelse.
Jag är kär i känslan av min bok..
 
Romanen handlar om Sundbybergstjejen Anna-Lisa som flyttar ut på landet
och öppnar retrobutik i en nedlagd lanthandel. Jag har döpt genren till retroromantik.
I början på nästa vecka finns "Anna-Lisas Antik" äntligen att beställa hos
nätbokhandlarna. 
Sedan... kan jag bara hålla tummarna att ni som köper min bok 
också tycker om den.

UPPDATERING: TACK, alla som grattat och skrivit glada tillrop!
 
 
1 Tanten på auktion:

skriven

Kan bara föreställa mig din känsla, men det är alltid härligt att förverkliga sina drömmar. Det borde vi alla göra oftare!

2 Christin:

skriven

Vilken härlig känsla det måste vara! Jag har beställt boken i min lokala bokhandel och väntar otåligt på ett sms från dom :-)

Svar: Härligt!
Eli Åhman Owetz

3 pärlbesatt:

skriven

Megagrattis!! Ska lägga in inköpsförslag på bibblan jag.

Svar: Ja! Tack.
Eli Åhman Owetz

4 Randiga Tråden:

skriven

Jag är redan övertygad om att den kommer att vara underbar på alla sätt. Ska bli så kul att läsa den.

Svar: Tack för tron på boken!
Eli Åhman Owetz

5 kiosktanten:

skriven

Grattis jag väntar och kollar telefonen efter sms
då jag beställt den i bokhandelen.
Tips lörd-sönd 24-25 maj stor loppis i gustavsbergs hamn.

Svar: Tack för tipset! Men den helgen rejdar jag Roslagen...
Eli Åhman Owetz

6 Otilia:

skriven

Så spännande! Gratulerar!

7 Emma - Pluggar till FOTOGRAF:

skriven

Kul bok :)

8 Anna Larsson:

skriven

ser ju helt underbar ut!

9 Alexics:

skriven

Åhhh vad roligt att ha skrivit en egen bok! :D

10 Emelie Petersson:

skriven

Åh, vad roligt för dig.
Grattis.
Jag vet ungefär hur den känslan är :-)

11 michaela ♥:

skriven

wow vad coolt! den ser superfin ut..GRATTIS!

12 searching:

skriven

Grattis, jätte skön känsla.
Så skoj med personer som är kreativa och gör verklighet av sina drömmar :)

13 Sophie:

skriven

Åå vad kul för dig! Har själv drömmar åt det hållet, kommer kännas helt obeskrivligt när man nått dit :)
Men kommer nog inte finnas bättre känsla. Lycka till med allt och hoppas många köper!

14 Sarah:

skriven

Åh, vad kul! Grattis! :)

15 Jessica "Miss Classica" Persson:

skriven

Kul att få publicera sin egna bok, jag har själv tankar på att göra böcker, jag har suttit i snart ett år och skrivit, men kommit på att det är bättre att anteckna en stolpmanus innan för att få till hur jag ska skriva den sen. Är lite sugen på att skriva i lite olika genre nämligen.

16 Trees, mamma i London:

skriven

Stort Grattis :) Förstår att det är en dröm!

17 Annster:

skriven

Vad roligt :)

18 linn:

skriven

Mamma och jag har beställt den! :D

Svar: Hurra!
Eli Åhman Owetz

19 Annie:

skriven

kika gärna in på min blogg

20 Nicole:

skriven

Vad härligt, massor av grattis :)

21 Kristin, x:

skriven

grattis :) fin blogg!:

22 ELIN:

skriven

härligt, grattis!:)

23 Sofia:

skriven

Så härligt det måste kännas :-)

24 Bella:

skriven

Den verkar spännande och jag ska garanterat köpa den! Otroligt härligt bokomslag! :)

Grattis till dig och hoppas det blir en storsäljare! (:

Svar: Tack! Hoppas du ska gilla den!
Eli Åhman Owetz

25 Saga:

skriven

Vilken fin blogg du har! :)
Kram!

26 consciousblues:

skriven

Härligt! :) Stort grattis!!

27 Emma Carlsson:

skriven

Låter som en riktig mysbok att läsa i hammocken på landet. Ska kanske köpa ett ex till syrran, låter precis som hennes smak av sommarläsning

28 Rebecka Rosemar:

skriven

Grattis^_^

29 Fotograf Annie:

skriven

Vad roligt att få hålla i sin egen bok, förstår att det måste kännas speciellt :) Grattis :)

30 SANDRATORN.SE:

skriven

Gud så roligt för dig! Stort grattis! :)

31 mergimtare ♛:

skriven

Heey, fin bloogg!
Skulle du vilja göra ett bloglovinbyte? ❤

32 TIDSTJUVEN:

skriven

Åh, så härligt! Stort grattis!! :D

33 Ami A:

skriven

Åh vad kul att se sin egen bok så! Jag har ingen högre önskan än att skriva färdigt de alster jag jobbar på och få se mina böcker på samma sätt som du fått se din nu! Stort grattis!!!

34 Angelina:

skriven

oj oj oj vad roligt för dig!!! grattis! :D

35 Amanda - vardag,foto,inspiration,inredning,tips,videoblogg,outfits:

skriven

grattis! :D

36 Micke:

skriven

Jag förstår din glädje. Bara att gratulera!!! :-)

37 Julia - Nailart:

skriven

Grattis! Riktigt fint omslag :)

38 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Häftigt! Grattis!!

39 Jasmine:

skriven

Va' roligt för dig, grattis!
Kram

40 LINN:

skriven

åh vilken känsla det måste vara att hålla i sin egenskrivna bok!

41 Amanda ♥:

skriven

Härlig blogg du har! :)

42 Alice:

skriven

Det ljuvliga omslaget får mig att vilja läsa din bok! :)

Jättefin blogg!

43 Daniela:

skriven

Ett stort grattis till dig!
En av mina drömmar också :)
Är en 16 årig poet och min högsta dröm är att pubicera en egen diktbok.
Jag har publiceras med en dikt i en bok men nu väntar jag på att min stora dröm ska slå in :)

44 Tess:

skriven

Härligt! Delar denna dröm och hoppas min också blir sann en dag :-)

45 sakletaren / anna:

skriven

Grattis! :)

46 Elin Colmsjö:

skriven

Oh så häftigt!! Grattis :-D

47 MajaLinnéa:

skriven

Gratulerar :)

48 ida munther:

skriven

åh vad kul för dig! grattis!

49 G I N A ~:

skriven

Grattis :D

50 Wilma:

skriven

Grattis!

51 Carina:

skriven

Underbart! Stort grattis!

52 Thea:

skriven

Åh vad härligt, någon gång i mitt liv ska jag också ge ut en bok :D

53 Jennah:

skriven

Grattis! Jättefint omslag, ser verkligen chic-lit och "bakelseaktigt" ut!

54 Isolde:

skriven

Wow måste vara en härlig känsla! :) har alltid vetat se en av mina berättelser publiceras men skriver aldrig klart de tyvärr xP Riktigt fin bok annars! Lyckades verkligen med omslaget :D

55 Linn ♡:

skriven

va kul, grattis :D

56 Julia:

skriven

vad häftigt! :D gratulerar!

57 Paula:

skriven

Va kul och spännande! Den vill jag läsa. Lycka till. Kram

58 Evelina:

skriven

Va roligt för dig! Grattis och lycka till! :)

59 kerstin ehrenholm:

skriven

lycka till stort Grattis ska läsa den så klart

60 inthearena.blogg.se:

skriven

Stort grattis, en milstolpe i livet :)

61 Fatma:

skriven

Gud så spännande! Grattis!

62 Jenny:

skriven

Nu har jag läst den! Vilken härlig feel good-bok! Jag tyckte det var underbart att tillbringa ett par timmar i Anna-Lisas värld! Alla som dagdrömt om att leva på sitt loppisfyndande borde få ståpäls av den här boken! En våt retrodröm.

63 Re-dizain:

skriven

Grattir Eli!!!

Jag har varit bortrest i några veckor och missat att boken finns nu på marknaden, så spännande! Längtar efter att få läsa den!

Kommentera här: