Första fynden från loppislördagen


Åh, vilken härlig lördag. Vi besökte fyra loppisar och jag handlade flera grejer på alla fyra.
Här kommer en sneak peak, det blir fler bilder i kommande inlägg.
Sex glas från Ekenäs glasbruk, i lila, blått och gult, gick inte att motstå för set-priset 30 pix.
Snygga! Men vilken dryck använder man dem till?
En av två fyndade kakburkar skymtar i bakgrunden. Jag ska göra ett inlägg
med mina burkar framöver, då kommer kompisen också med.
"Duken" är en stuvbitt. Märkt "Körsbär" O&T (?) 77 Made in Finland by Tampella.

1 Sofia:

skriven

fina glas! jag skulle nog piffa upp en dukning med att ha dem som vattenglas :)

Svar: Bra idé!
Eli Åhman Owetz

2 Caroline:

skriven

Vilka fina glas! Jag tror att jag har ett par liknande, men de saknar etikett. Kul att få veta var de kommer ifrån! Jag skulle också använt dem till vattenglas, perfekt storlek för det.

Kommentera här: