Fynd i både färg och svartvitt

..
Tre påsar kom jag hem med i lördags. Mycket var färgglada grejer. Burken med orkidéerna
och den gröna med blommor hittade jag på en garageloppis i Norrtälje, tillsammans med
Reijmyreglasen (Mambo eller Samba, har inte hunnit mäta dem). Det röda glaset är mer
Reijmyrerött i verkllgheten. Den gröna vasen vet jag inte vad det är, men kan man ha för
många gröna vaser? Tyger visade jag redan i förra inlägget, "Körsbär", Tampella, 1977
 
Insåg när jag kom hem och packade upp att jag fått med mig litet svart&vitt hem också.
Tyget är crimplene, 1980-tal (damen som sålde hade jobbat i tygaffär och hade koll).
Tallriken är en årstallrik av Björn Wiinblad och den lilla asken innehåller ljusstaken Aida,
made in Denmark.
 
Jag vet egentligen inte varför jag köpte tyget. Crimplene, liksom?
Men mönstret kännsr ädel-80-tal.
1 Christin:

skriven

Jag föll mest för allt det färgglada, även om Björn Wiinblads stil är väldigt snygg den också.
Och nej, gröna vaser kan man väl inte ha för många :-)

2 Ulrika på Leta Retro:

skriven

Höll också i Winbladstallriken men avstod...... (Ibland måste man behärska sig (fast det är svårt)

3 DeBeer/Erica/Manganiatokan:

skriven

Svart/vitt går alltid hem hos mig ;-D
Fortfarande inte länkad.....

Har en plats i Loppomobilen i helgen (Gila i Paris)om du är intresserada av en repris?

4 Paula:

skriven

Gillar din blogg! Vilka härliga bukar. Charmigt :)

Kommentera här: