En mörk hemlighet...

Suck. Ännu en smygsamling påbörjad. Brunette, den gröna varianten av Stavangerflints
slitstarka servis, Grönette, har jag nästan komplett servis av (inlägg här). Brunette har jag
kunnat låta bli, eftersom jag inte gillar den ljust gulbruna färgen som den oftast har.
Men precis som hos Grönette skiftar färgnyanserna väldigt och nu stötte jag på både kopp
med tv-fat (Antikvärldens dag) och den vackra karotten (Antik& Kuriosa i Kista) i den
mörkare nyansen.
 
Och de här två delarna plus en kopp hade jag redan.
Ja. Vi vet hur det här slutar.
 
Vad smygsamlar du?
 
 
 
 
 
 
 
1 Eva Solid:

skriven

En av mina smygsamlingar är djur klädda med små snäckor, jag kan inte riktigt motstå dem och så flyttar de in.
Allt gott med din smygsamling

2 Tanten på auktion:

skriven

Smygsamlar på stringhyllor, skolplanscher, plåtburkar och sånt man inte kan låta bli att fiska upp ur containerna på återvinningscentralen;) (Ja ja, jag vet, det är förbjudet)

3 DeBeer/Manganiatokan/Erica:

skriven

Gul/svarta ungsfasta lövfat från Laholm......
Det känns som om jag är ute och vänstrar....*rodnar*

4 Christin:

skriven

Fin servis, och jag gillar den ännu mer i grönt.
Smygsamlar...ja egentligen samlar jag inte på något särskilt så alla samlingar som plötsligt uppstått om det så är runda plåtbrickor, dukar, tyska vaser eller Gabrielduvor är ju på sätt och vis smygsamlingar :-)

5 agNeta:

skriven

Mycket! Men böcker har en benägenhet att följa med hem ganska ofta. Både för att läsas, men även för att placeras i bokhyllan. Älskar böcker/bokhyllor som möbler!

Kommentera här: