Fynddag på Megaloppisen


I dag var det svårare än någonsin att ta sig fram till borden, eftersom en kombination
av barnvagnar och Dramatenväskor stundtals blockerade hela avsnitt av gångarna. Men det
fanns ändå fyndchanser på Megaloppisen i Solnahallen. Mina roligaste köp var den norska
lampfoten i teak med skärm av Mona Björks tyg, och dokumentportföljen. Den senare en
70-tals-karamell som en gång sålts på Epa.

Lampskärmen matchar Lars Norrmans flamencodanserska.

Som vanligt var det bloggfika, där vi visade upp och beundrade
varandras köp. Mest ovationer fick Manganias ask med klichéer
med väskmotiv, ni ser den hos @mangania på Instagram.
Tant Emmas Bravader har redan gjort ett inlägg. Fynd eller ej? lär göra det
med tanke på alla fynd hon visade upp, Porslinan och Gilas Grotta 
och Audrey Fenns Fina likaså, gissar jag. Retro of Sweden var ny i gänget, kul!
1 Tant Emma:

skriven

Jättefina fynd gjorde du. Kul var det dessutom att ses :)

Svar: Ja, verkligen!
Eli Åhman Owetz

2 DeBeer/Manganiatokan/Erica:

skriven

Alltid lika kul att träffas för att språka en stund om ett fynd eller fler.... ;-D

3 Christin:

skriven

Vilka godbitar du köpte och så kul ni retrobloggare verkar ha när ni ses.

Svar: Ja, det är kul. Trevliga människor!
Eli Åhman Owetz

4 Veronica Östman:

skriven

Å vilken "flashback" jag får när jag ser den blommiga dokumentportföljen, en sån hade jag på 70talet! Även en pärm och fotoalbum vill jag minnas, köpt på Epa i Uppsala å Vänersborg...Hmm undra om jag har nåt kvar i gömmorna på vinden?....

Svar: ALLA som var med på 1970-talet verkar ha haft någonting i det mönstret. Utom jag. Men nu har jag det! :-)
Eli Åhman Owetz

5 Jennifer Nilsson:

skriven

snygg lampa ju!!
kiika gärna in i min blogg kram

6 famjendelv.blogg.se:

skriven

hujeda mej så fint!!

7 Anne:

skriven

Roligt med dokumentportföljen. Vi har en sobert lejongul inhandlad på Tempo i Köping, Västmanland. Mamma ville inte ha en skrikig blommig. Det minns jag så väl för jag tyckte om den blommiga!Lampskärmens mönster får mig att minnas ett turkost cirkelmönstrat draperi som fanns i barndomen. Måste titta i mammas gardingömmor om det kan tänkas finnas kvar!

8 Sofia - vardag & foto:

skriven

Vad fin blogg! :D

9 Linda:

skriven

kul med loppis :)

10 Lena :

skriven

Mönstret på arkivmappen.... det mönstret hade jag på ett par träskor när jag var liten :)

11 Anonym:

skriven

fiina saker!

12 Klara:

skriven

Gillar verkligen dokumentportföljen! :)

13 jennie pluggar i los angeles:

skriven

sååååååååå snygg!!

14 Bea:

skriven

Gud så fina saker!!!

15 Jennifer Östlund:

skriven

Härlig blogg du har! :)

16 hanna:

skriven

jättecoola ju!

17 ida:

skriven

så snyggt!

18 kaffehörnan:

skriven

Vad fina saker

19 Sara:

skriven

snyggt mönster :)

20 michaela- mamma till tre 💗:

skriven

underbara fynd!

21 Camilla:

skriven

Vilka glada färger, fina fynd!

22 Emelie Petersson:

skriven

Åh, vilka snygga fynd :-)

23 Caroline - Fotograf & Mamma:

skriven

Vilka ljuvliga ting! :)

24 Thea:

skriven

Vad häftig!

25 ida. ♛ [fotografi och hästar]:

skriven

fint!

26 elina:

skriven

Fin lampa :D

27 irma:

skriven

Hej!
kika gärna in på min blogg om frisör livet. Här kan du läsa om allt ifrån hårvårds tips och produkter till härliga höstuppsättningar och nya trender!

Välkommen!

28 Tess:

skriven

Vilken härlig portfölj! :-)

Kommentera här: