Hemma hos Bella (gästinlägg)

 


Dags för ett gästinlägg:
"Hallå där i höstrusket! 
Isabella Lindquist heter jag som har fått äran  att visa upp mitt retroinspirerade Villa Villerkulla-hem. Jag bor i  en villa på landet i Östergötland tillsammans med min sambo, vår  son, två hundar och en stilig hankatt. Jag driver bloggen http://bellalindquist.blogg.se där jag skriver om och visar bilder på inredning,  vintage och loppisfynd.  Alla möbler i vårt  hus förutom sängen är loppisfyndade, ärvda eller köpta second hand.   

 
KÖKET. Lite klyschigt  kan jag säga att köket är husets hjärta. Här spenderar jag mycket  tid! Det är stort nog för att många nära och kära ska kunna samlas,  äta gott och ha det trevligt. Köket är ett riktigt Villa Villerkulla-rum  med sina rosa väggar, turkosa bröstpanel och sitt roliga skafferi.
På senare  år har jag kommit att älska pinnstolar, så självfallet har vi sådana  att sitta på. Vi har även en Hagafors-pinnsoffa från 60-talet som  jag nyligen köpt på loppis för en blygsam summa.  På bordet står kaffekoppar från Rörstrands serie Kolorita. Faten  är blå och kopparna gula, men det gör absolut ingenting.

 VARDAGSRUMMET.
När vi flyttade in hängde trasiga 90-talstapeter  och papp på väggarna och putsen på murstocken var söndersmulad.  Vi rev ner alltsammans och behöll råsponten och det nakna teglet.  Vitt blev en himla bra bas! Soffgruppen  hämtade vi i Göteborg i våras. Det tog en hel dag att åka fram och  tillbaka, men det var det värt! Den härliga ryamattan är från 60-talet.  Tavlorna är gjorda av gamla tidningar, bla. från 30- och 70-talet.  Den lilla telefonhyllan är märkt SEBA Sweden. Jag har inte hittat alls  mycket info om tillverkaren, men visst är den nätt och fin!
 
 VARDAGSRUMMET II.
Stringhyllor  är väl himla snajdiga! Just denna hittade jag övergiven i vårt garage.  På den förvaras allt möjligt som vi tycker är fint, bl.a. en klassisk  50-talstermos, en liten 60-talskaraff och min favoritbricka i teak.
Karmstolen  med galonklädsel kostade en tjuga. Den är som gjord för att stå  i det där hörnet! På den ligger gammelfarmors 50-talspläd. Hela  möblemanget i det här hörnet kostade knappt 200 pix!
 
PYSSELRUMMET.
Här har vi ännu en stringhylla! Den här är något större och rymmer  en hel del prylar. Även denna är hittad i ett garage. Snacka om tur!  Vi har tre stringhyllor som sammanlagt har kostat oss 50 kronor. Under  just denna står en av mina favoritmöbler - en nätt grammofon- och  radiomöbel som är fyndad på Återvinningen i Finspång. Krukan har  jag gjort själv av en LP-skiva. Den stora resväskan har gammelfarmor  haft och den mindre köpte jag på en bakluckeloppis i somras.
 
Tack, Bella för att vi fick titta in i ditt fina hem!
Allting utom sängen ärvt, loppisfyndat eller köpt second hand
- det lyfter jag på hatten för!
Eli

 

1 Larsson:

skriven

Snyggt!

2 Isabella Lindquist:

skriven

Åh, tack för gästinlägget fina du! Ha det bra!

Hälsningar från Isabella

3 Ida Nielsen:

skriven

Stiligt! Kul idé med gästinlägg :)

4 Flak:

skriven

Riktigt snyggt oj en Kodak instamatic 104 kamera....coolt

5 Christin:

skriven

Ett jättefint hem, kul att få se.

Kommentera här: