Åh, vilket party! (Antikvärldens dag 2013)


Festligt, folkligt, fullsatt. Och mer semiantikt/ retro än de två tidigare åren jag haft bord på Antikvärldens
dag. Ja, riktigt, riktigt roligt var det i dag. Jag sålde och signerade böcker, dealade iväg diverse
felköp, instagrammade - och hann med ett snabbt svep med kameran också. Sigge Fürst
(googla "Frukostklubben") var med på ett hörn vid ett bord och förgyllde kräftskiverekvisita.
Stilpoäng.
 
Bilarna var så fina att det är först nu som jag ser Amanita-kopparna i bakgrunden.
 
En man och hans monter. Det var många som hade färgmatchat i år.
 

Blått är flott.
 

Jag höll i slantarna, och undvek att ens kolla priset
på många saker eftersom jag hade åkt dit om prislappen
varit rimlig. Som här, ljuvliga penséer.
 
Stängningsdags, och den fina Elnan hade blivit min för 500 kronor.
Mamma hade en exakt likadan Elna och jag kan intyga att den syr allt.
Hoppas symaskinen fick, eller får, en ny kärleksfull ägare.
 

Verner Panton-stolar i miniatyr. Snyggt i bokhyllan.
 
Hemma på sideboardet har vi Mari Simmulsons "Indonesiskan" (Upsala-Ekeby).
Det här är den enda av Simmulsons andra figuriner som jag tycker kan tävla med
"Indonesiskans" upphöjda lugn. Säljaren visste inte om denna hade ett namn, men
att MS gjort den under sin tid på Deco. Åh, jag skulle ha kollat priset. Se hur hon
inspirerar andra att knäppa händerna...

Emaljskyltar fanns det en hel del av. Jag gillade den här
enkla och effektiva.
.

Jag sålde av dockskåpsmöbler, och det gjorde fler. Det här var snyggt paketerat!
Och det fanns ytterligare ett set på det bordet...

Spisen!!!
Pjucken! Hattasken!
 
Väggplats är snyggt, särskilt om man använder väggytan smart. Vem kunde låta bli att stanna till
och titta på kartorna?
 
Och vad vore väl en antik/retromässa utan katter? Söt Triett också, med rosarött lock.
 
Några små köp blev det ändå, vid stängningsdag. Jag har länge önskat mig en sådan
burk. Nu fick jag två till priset av en. Burklycka!

Men roligast av allt var att jag sålde böcker! Och att några besökare redan hade läst
"Anna-Lisas Antik" och efterlyste en uppföljare. Den har jag precis börjat skriva på.
Stay tuned...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 kiosktant:

skriven

Grattis till en bra dag. Kul att fler förstår att dom kommer få härlig stund med din bok, för det blir en läsning i sträck, man kan inte lägga bort den förrän den är utläst. Jag satsar på att kunna komma på nästa års antik dag.

Svar: Tack! Ja, hoppas du kan komma nästa år, det är verkligen kul!
Eli Åhman Owetz

2 Jenny:

skriven

Men nu fattar jag ingenting, hur missade jag dig igår? Hade gärna köpt boken, och det ska jag också vid tillfälle, två ex t.o.m, eller kanske tre. Perfekta julklappen till andra lässugna loppisälskare.

Svar: Vad synd! Men vad kul att du ska skaffa boken bJa, då får du köra Adlibris!
Eli Åhman Owetz

3 Flak:

skriven

Kul att försäljningen gick bra...och en Elna symaskin en sån hade man mamma och jag har fortfarande instruktionsboken kvar....dock är maskinen borta sen länge..

4 Tant Emma :

skriven

Jättekul att få träffas live. Ser fram mot att läsa boken. Den är dessutom med i bloggen min :)

5 Undantaget:

skriven

Kul att träffas och vad bra att din fina bok sålde! Ser fram emot uppföljaren. Kul att du gillade vår monter med kartorna. Det är sonen bakom bordet och mannen framför. :)

Svar: Aha, bra. Ska komplettera texten med ert bloggnamn och den uppgiften.
Eli Åhman Owetz

6 Christin:

skriven

Så mycket fina grejer! Kul att bokförsäljningen gick bra. Den där hjärteburken betalade jag ganska mycket för en gång men hade önskat länge jag med. Härlig barndomsnostalgi :-)

Svar: Jag hade tur att hitta burkarna vid stängning.
Eli Åhman Owetz

7 Moa:

skriven

Väldigt fina bilder på otroligt grymma prylar. :)

Kommentera här: