Hur många rutiga böcker finns det?

Jag, som många andra, har samlat på mig några av Ica-förlagets rutiga kokböcker, utan att
egentligen samla. De piffar upp en bokhylla, och har man tråkigt kan man bläddra och imponeras
av uppfinningsrikedomen på 1950-talet och ibland få sig ett skratt.
 
Men - hur många rutiga gavs det ut? En av Femtiotalsjaktens läsare mejlade
och undrade om jag vet. Det gör jag inte. Gör du?
Berätta i så fall i en kommentar.

I några gamla inlägg kan du se exempel på innehållet i böckerna:
Fjärilstårtan och andra 50-talstårtor med stil
"Flugsvamp" och spenatpudding 
 
1 Christin:

skriven

En småtrevlig söt serie. Jag har också några stycken utan att egentligen samla på dom.Ofta är dom ganska fläckiga men det tyder väl bara på att någon använt dom flitigt.

Kommentera här: