Här är nästa bok om Anna-Lisa: "Flickorna i speceriaffären"

I dag är det Världsbokdagen. Det firar jag med att berätta om "Flickorna
i speceriaffären", den fristående uppföljaren till min roman "Anna-Lisas Antik".
Den kommer inte ut än på ett tag, preliminärt utgivningsdatum är den 15 augusti.
Men redan nu kan du bevaka "Flickorna i speceriaffären" hos Adlibris och Bokus.
Mina romaner ges ut av Förlaget Orda.
 
Jenny Holmlund som gjorde båda omslagen (inbunden och pocket) till
"Anna-Lisas Antik" har även gjort omslaget till nästa bok i Anna-Lisa-serien.
Se så nöjt Anna-Lisa tittar på "Flickorna i speceriaffären"!
Och det gör hon för att...
 
... hon ser Britta.

Så här:
"En dag kommer Britta, en nittiofemårig dam som i sin ungdom arbetade i butiken, på
besök. De två blir goda vänner men utan att Britta avslöjar sin hemlighet, den
som binder samman hennes och Anna-Lisas liv. 
När Britta går bort får Anna-Lisa kistan med hennes gamla dagböcker, och
tio brev. Breven är Brittas memoarer och tar med Anna-Lisa på en resa genom
1900-talet och en kärlekshistoria som sträcker sig över 60 år. Breven
innehåller också ledtrådar till en skatt."

Ja, där har ni handlingen i uppföljaren till "Anna-Lisas Antik".
Jag kallar ju min genre "retroromantik". I den andra boken ligger betoningen
ännu mer på romantik.
Hoppas att ni ska tycka om den!

"Anna-Lisas Antik", första boken om retrohandlaren 
Anna-Lisa Johansson finns på Adlibris med flera alla nätbokhandlar
- och pocketen även hos Pocketshop.
 
1 Christin:

skriven

Så kul att få se nya boken! Och det blir säkert ännu roligare i augusti när man äntligen får läsa den också.

Svar: Tack! Hoppas det!
Eli Åhman Owetz

2 kiosktanten Åsa:

skriven

Vilken härlig morgon sol en rulltårta ska bakas och en glad överraskning.
Flickorna i speceriaffären det känns härligt ,när man ser den fina bilden.
Tack att du förgyller min tillvaro med härlig läsning och fina bilder.
Hälsar Åsa kiosktant

Svar: Tack! Önskar dig en skön dag!
Eli Åhman Owetz

3 Anne:

skriven

Haha.. Spontan liten glädjeapplåd. Då kommer den perfekt till min andra del av semestern som jag lagt i slutet på augusti! Jag längtar! De här omslagen är verkligen fina!

Svar: Vilken tajming :-) Ja, omslagen är underbara!
Eli Åhman Owetz

4 Karin:

skriven

Åh, vad roligt! Har precis läst klart "Anna-Lisas antik" och det var en underbar må-bra-berättelse. En riktig sommarbok. Ser fram emot att läsa din nya bok!

Svar: Tack! Ha en skön sommar!
Eli Åhman Owetz

5 Jennilie:

skriven

Hej! Jag har precis läst ut Anna-Lisas Antik efter att ha köpt den i pocketformat på en loppmarknad. Jag älskade boken och vill genast börja läsa Flickorna i Speceriaffären! Men jag kan inte hitta den i pocketformat? Vill gärna ha alla tre i samma format. Hälsningar Jennilie

Svar: Hej Jennilie! Tyvärr finns inte Flickorna i speceriaffären i pocket än. Och jag vet inte när den blir pocket. Om du inte vill ha olika format hemma i bokhyllan så är ett tips att låna den på biblioteket. Ha en skön sommar! Eli
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: