Äntligen ett litet loppissvep igen

Dagen innan det var dags att lämna över nycklarna till lägenheten och ta farväl av Solna
gjorde jag ett loppissvep på mina gamla jaktmarker. Jag började på Huvudsta loppmarknad,
min absoluta favorit. Det är stort, man kan tillbringa timmar där, och jag hittar alltid något fint
eller roligt. Flickan som ska ha "hår" av hemtrevnad fick stå kvar, men som vanligt tipsade jag
på Instagram om saker som jag vet att andra gillar. 40 pix kostade hon.
Den "taggiga" krukan är en amerikansk Fire-King.
 
Den lilla hemsydda kudden med hockeyspelarna kostade en tia, har jag för mig.
Huvudstaloppisen har ofta rabatt på textilier, den här dagen 50 procent.
 
Nästa stopp var Vingens återbruk bakom Stråket i Råsunda. Svårfyndat,
eftersom priserna ofta är löjligt höga, men då och då hittar man något.
Snyggast denna dag var skåpet med hyllpapperet i ädel-50-talsmönster.
 
Mycket möbel för 1 000 kronor. Hoppas det vackra skåpet slipper bli vitmålat.

Sista loppisstoppet blev Garaget på Vattugatan i Sundbyberg.
Här fyndade man för två tre år sedan, men numera finns ingenting
riktigt fint. Sådant får en ju att undra. Antingen köps allt av värde upp av
antikhandlare innan det kommer ut i butiken, eller så säljs det av på något annat sätt.
Jag ska fråga nästa gång. Om jag går dit igen.
Krukorna (UE:s Svea?) var det enda intressanta denna dag. 20 pix/st.
Fick stå kvar ändå..
 
MatpausTiean Siam , min favorit-thairestaurang på Råsundavägen, som är värd en omväg.
Underbar mat, fin inredning. Det här gissar jag är thailändsk vintage?
UPPDATERING: Restaurangen har flyttat till Gärdet.
 
Solna-Sundbybergsrundan avslutades hos Maria (Prylodesign), Brittmari
(Randiga Tråden) och Karin (Kaksmulan Design) som hade invigningskväll i sin ateljé
Retro och Designateljén i Duvbo.
Jag borde ha tagit fler bilder, det är en underbar liten butik proppfull med
retrotyger, kuddar, barnkläder, gardiner med mera sytt i retrotyger, porslin, burkar
med mera med mera. Väggen får tio poäng också.
 
Men bege er dit själva! Särskilt tygerna och allt snyggt sytt i retrotyg
gör ateljén värd ett besök.
Adress: Stenbrottsgatan 4 i Duvbo, Sundbyberg. Närmaste t-bana är Duvbo.
10 minuters promenad från Sundbyberg t-bana/pendeltågstation.
Öppet: Torsdagar 15-20 eller vid överenskommelse.
 
1 Tora Eliasson:

skriven

Håller med angående möbler...lika hemskt att se alla vitkluttade avskavda möbler, som avlutade på -70talet....

Svar: Ja, det var också en styggelse!
Eli Åhman Owetz

2 Skaffaren:

skriven

Jag har också lyckats få till ett par loppisbesök.
Det var kul efter ett antal månaders bortavaro.
Kul med ligan i Duvbo!
Lycka till hörni!

Svar: Ja, det här blir året då vi alla följer våra hjärtan och förverkligar drömmar!
Eli Åhman Owetz

3 Kerstin :

skriven

Håller med dig vad gäller Garaget på Vattugatan. Vad har hänt !!??? Bara "sopor" nu för tiden.

Svar: Ja man undrar.
Eli Åhman Owetz

4 Carita Liljendahl:

skriven

Oj, så fina retrotyger! Rör mig ibland i de där knutarna då jag är i Stockholm, så tack för tipsen!
Kudden med hockeyspelarna var fin! Säger jag som hejar på Finland och har en make som är från Sverige och hejar på SWE :-)

5 Anonym:

skriven

Jag ser att ni nämner Tiean Siam Thairestaurang på Råsundavägen, den restaurangen har nu flyttat till litet större lokaler i Stockholm, på Tegeluddsvägen 32, Gärdet, tel 08 272110, och den är fortfarande värd en omväg - från Solna tar det bara 10 min med norra länktunneln.
Johan

Svar: Tack för upplysningen! Jag har uppdaterat i inlägget.
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: