Packning pågår

Hur kan man ha så mycket saker att packa? Efter att ha sålt på Blocket, på loppis och till retrobutik,
skänkt bort, prackat på och dealat iväg, slängt på tippen? Men så är det. Låda efter låda fylls
inför flytten till gården. Flickan med pudeln är av okänt ursprung och följer med till nästa köksfönster.
Vasen bakom henne, från brittiska SylvaC, höll på att åka ned i en säljlåda. Men så fint den passar
med flickan, eller hur? Så den räddade sig kvar och följer med i flytten.
 
Jag sålde massor av retrotextilier på megaloppisen i adventshelgen. Ändå har jag fyra
lådor kvar? Märkligt. Rosorna i gult och mintgrönt är en vaxduk, den röda är "Rapsodi"
av Ritva Wahlström.
 

T-shirten med Betty Boop köpte jag i New York 1995. Hon får tills vidare bo i resväskan
"American Tourister", en skönhet från 60-talet (inlägg här).
 
Alla sätt är bra, och Instagram är väldigt bra när man snabbt vill bli av med grejer.
Flugorna i pojkstorlek från slutet av 50-talet/början av 60-talet som jag hittade
på loppis i somras och lade ut som bild på Instagram i eftermiddags får nu ett nytt
hem där det finns personer passar i dem.
 
En hallspegel blir vi också av med på det sättet.
Men den vackra höga lampan från Alingsås söker ännu en ny ägare.
400 kronor, avhämtas i Solna (se närbilder här).
Intresserad? Mejla [email protected]
HAR FÅTT EN KÖPARE!
 
Alla sitter säkert! Gula krukan från amerikanska fabriken USA, vinägerflaskan (jag trodde det var
en vas när jag köpte den i London) från brittiska Hornsea, den tyska vasen från fabriken med loggan Ü
och Mari Simmulsons "Indonesiskan" följer med till landet. Mässingsvargen är present till
min syster, som har en fin samling mässingsdjur.
 
De här hade H med i boet, och vi hade glömt bort dem i en låda i vårt
sideboard. Men nu ska både gafflar och tårtset användas!
 
Gitarren köpte H hos retrohandlaren Ian på Alfies market i London.
Den ska få komma upp på väggen i hans blivande hobbyrum.
Enligt Ian hänger en exakt likadan gitarr på väggen hos en av rollfigurerna
i brittiska långköraren "Coronaton Street"
 
Koppartavlan är underbar, tycker jag. Köpt på Huvudsta loppis. Då satt den
på en hiskelig ful tjock träplatta. Så här ska den vara, fast ha ett stadigt bakstycke
av något slag. Tänk er den på en vit vägg, bredvid ett sideboard i teak.

För fler bilder på flyttpackning, porslinsporrr, insjöbilder med mera:
Följ mig på @femtiotalsjakten Instagram!
 
1 Skaffaren:

skriven

Jag finns här om ni behöver prata.
Flytt känns bekant.

Svar: Tack! Kramiz, :-) från E & H
Eli Åhman Owetz

2 Min KuriÅsa Värld:

skriven

Hittade hit idag via din bok som jag sträckläste inatt! Hoppas på en snar fortsättning på den:)
Välkommen in på min blogg Min KuriÅsa Värld med mycket antikt, loppis och retro!
Kram Åsa

Svar: Vad roligt att du tyckte om Anna-Lisas Antik! Uppföljaren är planerad till i höst, jag skriver på den just nu. Ska absolut spana in din blogg!
Eli Åhman Owetz

3 Anne:

skriven

Lycka till med flytten och ert nya hem! Blir spännande för oss läsare att få följa med! :-)

Svar: Tack!
Eli Åhman Owetz

4 Christin:

skriven

Det låter både jobbigt och kul med en flytt. Har själv inte flyttat på snart 25 år.
Lycka till!

Svar: Då har du en del att röja när du väl flyttar ...
Eli Åhman Owetz

5 Benny:

skriven

Ja, jag avundas I icke, att packa är ju inte världens roligaste. Bara att packa för vinden är jobbigt, hur illa är det då inte att dessutom flytta grejerna en bit? Jag har flyttat många gånger i mitt liv, när vi flyttade från Norge 2001 hade vi 120 lådor + möbler mm. Man kunde hålla sig för skratt den gången.

Svar: Ja. Nu blir vi kvar här resten av livet :-)
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: