Sista chansen att fynda i Risingeboden

Fina Risingeboden utanför Gimo stänger. Gunilla, som drivit butiken i över tjugo år,
rear nu i helgen ut de sista sakerna. Själv har jag i princip inköpsstopp tills jag packat upp
alla flyttlådor, men jag  tog några bilder när jag hälsade på i dag.
Missa inte sista chansen att´besöka Risingeboden!
Nu på lördag-söndag den 29-30 mars kl 11-15.
 
Klänningen och skorna köptes i Spanien i början av 1970-talet. De passar en fem-sex-åring.
Eller om man vill ha någonting som matchar bredvid hyllan där man har sina röda Amanitakoppar?
150 kr/ensemblen. Inramad affisch i bakgrunden 75 pix.

Åh, vad jag kommer att sakna utflykterna till Risinge! Jag har aldrig åkt därifrån utan något
kul med mig hem. Nu ska allt bort. Även affärsdisken som stått i en herrekipering (slipsarna
hängde framtill). Något för en retrohandlare?
 
Stolarna är omklädda med 50-talstyg. 95 kr/styck.
 
Snyggskåpet har glasdörrar till överdelen. 1 200 kronor.
 
Det här fatet hade jag svårt att lämna. Men - min karaktär, er lycka!
Jag har knappt lust att berätta att det kostar 125 kronor, blir så avundsjuk
på er som har plats hemma...
 
Tre trädgårdsstolar och ett trädgårdsbord, allt i ädel-50-tal, har jag under
åren hittat hos Gunilla. Nu finns nästan bara de här två stolarna kvar i den första
av de tre bodarna som utgjort Risingeboden.
 
Ett antal Helmer Ringström-servisdelar har jag hittat på det här bordet. I dag föll min blick
på en vacker kanna (25 pix).
 
Till sist, litet textil för några tior.
 
Risingeboden stänger. Men fråga Gunilla om loppisar
i trakten, hon har stenkoll och delar alltid generöst med sig
av sina tips!
 
Och som vanligt när jag skriver om Norduppland vill jag tipsa om bästa
fiket: Adas Café med Dagnys Hörna i Östhammar. Fin miljö, både
allmogeantikfin och 50-talshörnfin. Och ruggigt gott bröd.
 
1 Gila:

skriven

Alltid sorgligt när något bra ställe stänger...men allt har sin tid...kanske Anna-Lisas antik blir verklighet....nån gång...

Svar: Haha. Inte i min regi. Alldeles för hårt arbete att ha butik :-)
Eli Åhman Owetz

2 Christin:

skriven

Vad glad jag är att jag ändå hann dit en gång, var där i somras och det fanns mycket kul att se och köpa.Dock kom vi aldrig till Dagnys Hörna så det får kanske bli en annan gång...

Kommentera här: