New Yorks snyggaste lampa


Tillbaka i New York, på nya antikäventyr. I dag gjorde Rutger och jag Atlantic Avenue,
Brooklyn. Där ligger antikbutikerna på rad. Den här lampan var det finaste jag såg i dag.
Det är som om en strut med stjärnor skymtar under skärmen.


Amerikansk, formgivare okänd.


Skärmen går att vrida så att lampan
får olka utseenden.


Tur att den skulle vara svår att få med hem på planet. Annars vore
jag sisådär 425 dollar fattigare nu. Fast... kanske är lampan det enda jag
ska shoppa under resan? Och få den hemfraktad...?
1 Wanja:

skriven

Klart du ska köpa den! Strunta i mat, kläder och skor och ta springnota på hotellet.

2 Sanktolof:

skriven

Oj, vad läcker jag blir helt sjuk. Den går väl att skicka med postpaket?

3 Emma:

skriven

Shoppa lampan! Den är urläcker! :)

4 Linda:

skriven

Oj så snygg! Vill du fortfarande ha den innan ni åker hem så tycker jag att du ska så till, det är ju alltid köpen man inte gjorde som man ångrar. Och tänk vilket fint minne från resan! :)

5 Anna:

skriven

Åh, den är såååå fin! Tänk vad du kommer att ångra dig om du inte köper den! Kanske kan du pruta? Priset var ju i saftigaste laget... Men så fin så fin!

6 sara:

skriven

Åh den där lampan fick mig att tänka på Svampen i Sthlm.

Läcker!

7 Elï:

skriven

Alla: Nu gjorde jag er besvikna. Köpte den inte. Lampan är underbar, men den passar med sin krom inte riktigt in här hemma. Intresseradè? Den finns hos butiken Town and Country på 352 Atlantic Avenue, Brooklyn!

Kommentera här: