Vilken sovartyp är du?


Just nu kan man inte få nog av sömn. Jag hittade litet roliga annonser på temat.


Jojo, så är det. Det vet man ju.


Ännu en sovartyp. Jag tycker mig känna igen den här mörkgröna madrassen
hemifrån. Eller så förväxlar jag den med en soffa vi hade, i liknande
grönmurrigt med "brokadmönster".


När jag var barn hade vi sådana här täcken i rött. Det var våra gästtäcken.
Jag övertog dem och bäddade under en tid i min ungdom med de blanka
röda täckena och mammas hemsydda under- och överlakan. De sistnämnda
hade broderat monogram, naturligtvis. Mycket stiligt i svart extrabred dubbelsäng.


"Ta det lugnt, Kalle. Pyjamasen kan ju gå sönder."
"Det är ingen risk. Vi har ju stjärnpoplin i våra pyjamas."

Sov gott!

1 Monet:

skriven

Jag är strutsimitatör fast jag har huvudet PÅ kudden och inte tvärtom.



Jag minns vaddtäckena. Illgröna eller mörkröda. Glansiga och mjuka. Långt före påslakanens tid. Och under spetslakanens och de broderade örngottens storhetstid.

2 Anneli:

skriven

Hur andas man om man har kudden över huvudet?! För mig är det otänkbart som inte ens kan ha täcket för högt upp. Jag använder gammalt vaddtäcke fast med påslakan. Tyvärr så ser man inte hur fin den är, men jag har provat överlakan och det funkar inte. På morgonen är den på andra sidan rummet.

Ostron-varianten är bra om man har ont i ryggen.

Kommentera här: