Vasen från Hallstavik


Den här vasen fick jag på köpet när jag köpte Edmund. Åh, vad fin, varför har du
inte den på bloggen, undrade Empire-Amelie häromsistens. Tja, finns ju ingen
anledning att inte visa den. Särskilt som jag kanske kan få hjälp med signaturen.
Någon som känner till Berit/Bertil eller vad det nu står?
En lokal keramiker, eller ett mer känt namn? 1950-tal är det i alla fall, året är -57.


Berit? Bertil?
1 Benny:

skriven

Ja nu får du ett snabbt svar... I denna länk hittar du information om vem som gjort vasen!



http://www.antikviteter.net/antikprat/messages/13470/234855.html?1211927140



Det ska enligt en väl insatt källa finnas mer fakta i den nya boken om svensk keramik av Bengt Nyström, jag har den, så jag ska kolla upp det närmare!

2 Libby:

skriven

Hot damn! Det var snabbt svarat (bara en timme ungefär efter att jag la ut vasen på bloggen).

Och vad kul att det var Berth Norrman, jag hittade en trevlig blomkruka signerad Norrman Motala på loppis för ett tag sedan, så då har ju vasen en kompis här hemma!

Ser fram emot mer info!

Kommentera här: