Jag smyger sakta in 1950-talet...


Jag delar huset på landet med Femtiotalsmannen. Än så länge inreder vi det i normal-
blandningsstil. Men när jag röjde under trappan i somras lyckades jag efter röjningen
smyga in litet retro. Radio: gissningsvis 1950-tal. Skåpet: 1960-tal. Barnen på bilden: Mina syskon,
bilden tagen på 1950-talet. Fåtöljen vars armstöd skymtar: Antagligen 1960-tal.
Och pentryt på nedervåningen skulle ju passa så bra som sent 1950-tal, tidigt 1960-tal...
Det kan ju tänkas att jag får över litet saker från lägenheten...
Hm...
1 Inger Maryissa:

skriven

Så mysigt att se detta foto med skåp-möbeln och den gamla radion.

Det väcker många minnen från min barndom på 50-talet.

Jag känner också igen fåtöljen som skymtar lite grann på fotot.

Så roligt det är att få se dessa saker hos dig.

Ha en bra fortsatt dag.

Kommentera här: