Filmstjärnorna: Klart bloggen ska ha ett visitkort


Första upplagan av bloggens visitkort,  tryckt i all hast av min vän K. Klichén med det
dansande paret var försvunnen, så det fick bli ett 1950-talsöga istället. Till nästa upplaga
ska vi byta bild eller flytta ögat, vänsterställa adressen - och kanske fixa litet till.
Men rubriken - den ändrar vi inte!


"Nä, dra på trissor...


... den flickan har ju samma ögontusch som jag!
Men säg mig, kära du, vad är en blogg?"
(Annonser ur veckotidningen Levande livet 1959)
1 anneli:

skriven

Ja herr K brukar ju säga "blink, blink, blink..." när han ser en dam i pumps och snygga vader, så det passar ju bra med ett öga från hans tryckeri. Coool!!



Fick en idé till min egen eventuella framtida blogg. "9 av 10 bloggare suger (sucks) Läs min!!" Neej, ok den kanske inte var så bra ehh.. Kanske ska börja blogga först innan jag uttalar mig.

2 Libby:

skriven

Men, kära du, "suger", vad är det för språkbruk?

Nu vet jag verkligen inte om jag vill köra kollektivblogg med dig från vår antikrunda på tisdag!

3 anneli:

skriven

Ok, jag ska skärpa mig..

Kommentera här: