Om du inte kan få den lampa du vill ha - gilla den du har


Tittade in som hastigast på roliga Magazin 13 på Roslagsgatan. Det var där
jag hittade min hallspegel med lampetter.
I går hade de en tjusig lampa som skulle passa så bra på min sekretär. Men dels
var den för dyr (550 kronor), dels har jag ju röd-förbud tills jag gör mig av med
något annat rött i lägenheten. Men ni ser vilken vacker liten lampa det är.
Så enkel, så snygga linjer. Tillverking: EWÅ, Värnamo (se nedan).


MEN, den gröna som jag nyligen hittade på varuhus, smälter in bra
här hemma på sekretären den också..

Bonusinfo:
På Länsstyrelsens i Jönkping län hemsida:
"EWÅ Värnamo armaturfabrik, vid Värnamos sydöstra del, är ett ovanligt renodlat exempel på 1950-talets stilideal inom byggnadskonsten." "Verkstadens fasad har fått en karaktäristisk utsmyckning i form av trekantiga fält, vilka putsats i olika färger.".Läs mer, och se fasaden:
http://www.f.lst.se/f/amnen/Kulturmiljo/Industrimiljoer/ewa_varnamo_armaturfabrik.htm
1 anneli:

skriven

Man kan väl inte få nog av rött... Den mörkt röda Emmastolen jag fick av dig passar alldeles utmärkt hemma hos mig. Tack så mycket!! Men den behöver mera röda kompisar! Du har rödförbud, jag öppnar istället den röda färgburken och blandar väl.

Kommentera här: