Glada frukostägg



God morgon, måndag!
Var hönsen gladare på 1950-talet? Antagligen. Och äggkopparna också.
Skeden hittade jag på Dunkers kulturhus i Hälsingborg, när jag besökte deras utställning "Plastic Fantastic!" i våras. Skedarna såldes i ett set om sex stycken i olika glada färger. Äggkopparna har hängt med sedan jag var barn.

På femtiotalsjakten.blogg.se imorgon tisdag:
Så har du retrokul tills lönen kommer - 3 tips
1 Inger Maryissa:

skriven

Vilka så mysigt äggkoppar.

Och det fanns många fler sorter av dem på 50- och 60-talet än det finns nu.

Ofta varje morgon eller till kvällsmaten så fick vi barn kokta ägg som alltid åts i äggkoppar.

Kan tänka mig du är glad över att ha dessa äggkoppar kvar.

Ha en fin fortsatt dag.

2 anneli:

skriven

Jo jag minns också dessa... var de inte lite ostadiga?!

Kommentera här: