Ett riktigt roligt byte


Plötsligt äger jag en plastbandslampa. Den har jag bytt till mig av Simon,
som har bloggen Retronu. Vi gillar olika decennier, nu blev vi båda nöjda 
Jag fick en 50-talslampa, han en från 1970- talet.
Jag är smått lycklig över min, hade ingen aning om att plastbandslampor
gav ett så vackert sken.


Så här ser den bortbytta ut. Den är fin, men fel för mig.
Designer: Torsten Ohrling, Scan-Light, Markaryd. 
Byteskedjan  började med att pappa fick en liten kristallkrona
som jag rensade ut från lyan. I byte fick jag en (ganska hemsk)
80-talslampa i glas av honom. Men den ville pappas väninna ha,
visade det sig. Av henne fick jag Ohrlinglampan.
Nu har sllutligen alla inblandade den lampa de vill ha!
Det är roligt att byta grejer med varandra.


Den är 145 cm hög.
Och kolla 50-talsbenen i "string"!

Trevlig helg!

1 Skaffaren:

skriven

Schysst golvlampa!

Förra veckan kom jag över en hel korg plastband så nu kan jag förbarma mig över nakna lampor på loppisar och klä dom själv.

Sen kan jag också vara med och byta.

2 Libby:

skriven

Om du får plastband över kan du pyssla vidare med att göra sådana där burkar som var poppis på 1960-talet. Behövs bara urtvättade konservburkar och lite skumgummi :-)

3 Fröken Fynd:

skriven

Vad roligt med givande byten! Och riktig mysbelysning blev det ju :)

4 Benny:

skriven

Lyckat! Den var fin!

5 Staffan H:

skriven

Plastbandslampan ser riktigt fin och mysig ut. En gång i världen var plastband något nytt och roligt. Har för mig att det fanns en badrumsmatta knuten likt en ryamatta hos mormor. Idag skulle väl ingen ens tänka tanken, men det gjorde man då.

6 Tifa:

skriven

Underbar lampa!!

7 AprillAprill Johanna:

skriven

Vilken kul idé att byta! Snygga lampor båda två.

8 UpsalaEkeby:

skriven

Vilken härlig kedja av byten, som resulterade i en verkligt fin lampa!!



Bytte själv till mig några föremål under semestern, som jag skrev om i senaste inlägget. Ett mycket trevligt sätt att få tag på nya föremål!!

9 Libby:

skriven

Fröken Fynd: Ja, byta är grejen.

Benny: Det här är mina 10 procent tonåring (syftar på tidigare inlägg om vilket 50-tal man gillar).

Staffan: Ja, usch, de kommer jag ihåg. Vi hade en liten sådan. Den liksom frasade under fötterna på ett lätt obehagligt sätt.

Tifa: Tack!

Johanna: Ja, det är så kul att vi båda fick riktiga fyndlampor.

Upsala Ekeby: Ska genast kolla det inlägget.

10 Helena:

skriven

Så kul! Grattar er båda till en god byteshandel!

11 Sara:

skriven

Vilken fantastiskt fin lampa!

Kommentera här: