Kanske drömsoffa ändå


Äntligen! Nu har min lya en soffa. Jag hittade den på vägen till jobbet i förrgår. Den
hade stått i Bacchus Antiks skyltfönster i 30 minuter - då passerade jag. Och slog till direkt.
Kanske inte min häftiga drömsoffa, men den rosa färgen skimrar så fint och soffan
är så skön att sitta i.


Rejält gammalt hantverk (kolla fjädrarna!). Litet grovt uttryck,
inga stämplar. Omklädd. Jag undrar vad min soffa hade för originaltyg?


På plats! Den trivs ihop med tapeten. Litet piff! Kuddarna passar perfekt.
Men... jag undrar om dynorna är original? De känns litet 80-talsbulliga.


Nu när soffan finns kan jag planera resten av rummet och få upp stringhyllor och tavlor.
Den blå fåtöljen blev inte långvarig i lyan - nu får den flytta ut på landet.
Okej, vad gav jag för soffan? undrar ni. Det här är en soffa som man skulle kunna
hitta på en logloppis för 300 kronor. Jag gav nästan tio gånger så mycket. Korkat? Njae.
Man kan få leta ett par säsonger efter den där logsoffan. Jag ville ha en soffa NU.
Och den rosa färgen skimrar så fint.
Kanske blir det här min drömsoffa, med tiden.
1 betty lou:

skriven

oj! jag var där när dom baxade ut den haha. den är väldigt fin! perfekt form och storlek

2 Libby:

skriven

Betty Lou: Oj! Det är en liten (blogg)värld. :-)

3 Jenny:

skriven

Vad söt den var! :)

4 Larsson:

skriven

Tänk vad fint det glöder i en gammaldags radio o vilket fint ljud det är!

5 Monet:

skriven

Åhhhh!! Så fiiiin! Helt perfekt tycker jag, både i stil och färg, jag som älskar rosa. Grattis, både till fyndet och att din lya blir finare och finare.



(Men, om man får ha en synpunkt så tycker jag att mattan inte stämmer med soffbordet - och egentligen inte med soffstilen heller. Bordet har ett pregnant mönster i sig som skyms eller störs av mattmönstret. Men det är jag som är petig med detaljerna).

6 Libby:

skriven

Jenny: Kul att du tycker det!

Larsson: Ska jag berätta en hemlighet? Den finns på Clas Ohlson... Men har faktiskt ett riktigt gammaldags sken.

Monet: Klart man får ha synpunkter. Och mattans dagar är räknade, den är en tillfällig lösning. Tycker dock iofs att mönsterskrällen tapet-bord-matta är lite underhållande :-)

7 Anneli (alias Empire-Amelie):

skriven

Laxrosa? Fin är den iaf. Lite gulligt flickig utan att vara mesig. En ryamatta under bordet vore fint.

Fick inte fåtöljen plats i rummet?

8 Johanna:

skriven



Vilken fin soffa!

Ibland får man lägga en peng om man hittar nåt man verkligen vill ha.

Du får lyfta lite försiktigt på klädseln o se vad som göms därunder, det kan nog vara både bu o bä.

9 AprillAprill Johanna:

skriven

Men ÅH vilken fin!

10 Syltan:

skriven

Vilken liten läckerbit! Nu blir jag nästan lite avis...

11 Libby:

skriven

Anneli: Jag behöver din hjälp med att planera rummet! Ring mig! Men fåtöljen får nog inte plats. tror jag.

Johanna: Ja, någon dag när jag har för litet att göra :-)

Aprill: Ja, jag börjar bli smått kär i den. När jag kom hem från jobbet i natt stod den där och såg ut som en liten bakelse. Jag gillar bakelser.

Syltan: Det ser jag som en komplimang med tanke på hur många fina saker ni har därhemma.

12 Erika:

skriven

Vilken fantastisk soffa! Och vilket fint hem du har.

13 Libby:

skriven

Erika: Tack! Ja, plåtat ur rätt vinkel ser det ju trevligt ut :-) Det är bara halvinrett, men nu när jag har soffa ska jag äntligen få stuk på rummmet.

14 Eva-Britt:

skriven

Den ska heta Candy!

Kommentar överflödig.

15 Wanja, Wanjas Vardagsrum:

skriven

Soffbordet, är det ett av Edmunds verk månntro?

16 Libby:

skriven

Wanja: Ja! Känner du till Edmund? Vet DU vem han var? Sök på "Edmund" på bloggen så hittar du ett gäng inlägg där jag undrar om någon kännere till denne mystiske Edmund!

17 Anonym:

skriven

Det var en söt och flickaktig soffa.

Kan den heta Rose-Marie?



själv Annmari

Kommentera här: