Ett julkort betyder så mycket...


... och de kommer visst fram före julafton, om man sätter på vanligt porto.
I min lilla flätade korg samlar jag inkommande kort. Jag har bland annat fått ett blått,
tjusigt, det matchar juldukarna.
Men jag måste erkänna, jag skickar bara hälften så många julkort som jag gjorde för tio år
sedan. Hur är det med er andra - är ni duktiga på att skicka?

En härlig julvecka tillönskar jag Er!
1 agata:

skriven

Nope. Inte ett julkort sedan många år. Här trillar det kanske in tre-fem stycken varje år, och det är roligt. Men något svar får de inte. Lättja och ekonomi står i vägen. ;-)

2 Ebba:

skriven

Jag skickar runt 15 kort till släkten och till de närmaste vännerna. Det är en mysig tradition :) Till vänner utomlands skickar jag lite choklad och ett kort i ett kuvert.

3 margaretha:

skriven

Vet inte om det har med duktighet att göra - jag ger katten i allt julstök - men jag tillverkar och skickar omkring hundra julkort. För mig känns det som att komma ihåg sina vänner har mer med julen att göra än att byta gardiner, pynta med tomtar och stressa ihjäl sig.

Margaretha

4 Synöve:

skriven

Jodå, vi skickar ca 30 inom Sverige och 12 till våra 2 grannländer i öst/västliga riktningar.

Dyrt som f-n har det blivit. 12 spänn för ett kort till Norge/Finland, USCH! :-(

Så här har jag hållt på i alla år, ganska kul ändå.

Det är bara några få som har strukits från den långa listan ... och det har varit ömsesidigt ...

God Jul då! :-)

5 marie:

skriven

Törs knappt säga det, men inte ett enda i år...det är ju så kul att få, så jag måste skärpa till mig nästa år...

God Jul

6 Christin:

skriven

Vi skickar också en hel del julkort fortfarande, och får tack och lov en hel del tillbaks också.

Hänger upp dom på rad i rött band och låter dom bli en del av julpyntet - mysigt !

God Jul till dej Libby och alla dina trogna läsare !

7 Yvonne:

skriven

Usch, julkort ger mig dåligt samvete...

Jag skickar inga alls. Dock har jag alltid ambtionen men det blir liksom inte av, tyvärr.



Jag får kanske se till att bättre mig.

8 Gila:

skriven

Idag låg det 4 julkort och väntade på mig. Blev glad. Skickade i år 11 ...eller var det 12? Dragit ned drastiskt- för några år sen var jag nog uppe i 30...

Kommentera här: