Om du bara ska läsa en blogg den här helgen


(förutom Femtiotalsjakten förstås) ... så är det 50-talskeramik.
Där ges just nu en blomkruksskola. Otroligt intressant läsning med massor
av bilder. Åttio procent är Upsala Ekeby, men vi får även se Nittsjö, Rörstrand
och Bo Fajans. Missa inte!!!
Blomkruksskoaln är nu uppe i del 4, men börja här med del 1.
Jag lyfter på hatten för Yvonne. Och hoppas på ännu fler delar i skolan!

UPPDATERING: Nu fortsätter skolan med del 7 hos Porslinsbloggen .
Kul med samarbeten!

(Bilden är ur en annons för Edet hushållspapper.
De är fina de där krukskydden.)
1 IngenFara:

skriven

Vilket bra tips! Jag älskar gamla krukor men sörjer lite att det är så svårt att få tag på modell större.

2 Benny:

skriven

Efter överenskommelse med Yvonne fortsätter blomkruksskolan hos Porslinsbloggen när sista delen presenterats! Håll ögonen öppna :-)

3 Gamla saker och fina ting:

skriven

Verkligen spännande läsning om blomkrukor.



Tycker även att din blogg är intressant, spännande och helt underbar. Såja, nu fick jag det sagt.. ;)



De där plastskydden kommer jag ihåg, men jag gillade dem inte då.

4 Yvonne:

skriven

Tackar, bockar och bugar för berömet och länkningen. Känner mig hedrad

Jag är så glad att jag kan bidra med lite kunskap!

Ha en super trevlig helg och missa inte del 5 i skolan imorgon! ;-)

Kommentera här: