Överallt fanns ögon...

Alla som inte hade snygga spiror på 1950-talet måste ha utvecklat paranoia. "Överallt
följs Edra ben av granskande blickar". Det anordnades tävlingar som "Stockholms
vackraste ben" och man talade om "rasben". Klart långbyxor och jeans blev poppis!
1 Inga M:

skriven

Jag minns också den här fixeringen vid ben. Fast det gällde ju enbart kvinnors ben. Jag hörde aldrig någon bekymra sig över formen på mansben och huvuvida de var rasben eller inte.



En god vän till mig berättade om hur en sökande till småskollärarseminariet blev ratad vid antagningsprovets undervisningsdel för att hon hade haft nylonstrumpor där sömmen inte var rak. (?)

2 Christina:

skriven

När jag ser den där bilden är det nästan så jag vill ha burka.

3 catcall:

skriven

rasben? ojojoj. Själv brukar jag säga att jag har mumintrollsben. Korta, tjocka och kritvita.

Kommentera här: