Vår lilla stad - som 1950-talsduk


När jag var och plåtade kameror hos pappa drogs min blick till en duk. Den här.
Nu är den min. Jag fick den som gage för fotograferingen. 


En anspråkslös bomullsduk, säkert köpt på Epa eller Domus, men ett riktigt  litet
konstverk. Alla fyra sidor har olika motiv.


Barnen har sparkar, kälkar och skidor med gammaldags stavar. Där finns en randig katt
och en påklädd pudel.


Och inget hus är det andra likt. Det händer något i varje "bild", duken runt.
Fin, eller hur?
1 Rutan:

skriven

Helt underbar! Finns det någon signatur?

2 Libby:

skriven

Nej, ingen signatur. Och ganska "enkelt" tyg. Det är därför jag gissar att duken inte direkt var Svenskt tenn utan Epa.

3 S a n n a:

skriven

Jag brukar inte tycka om hyperplottriga saker, men jäklar vilken söt duk! Den skulle lätt få pryda mitt bord.

4 Moster Mjölgumpa:

skriven

Verkligen en trevlig duk. Hade nog passat utomordentligt hemma hos mig.

5 kicki:

skriven

Kajsa Nordström ska det vara som ligger bakom den.

6 Anna:

skriven

Denna duk är verkligen alldeles, alldeles uunderbar!

7 Ann-Sofie:

skriven

Jag blev grön av avund när jag såg din fantastiska duk så dröm om min förvåning och glädje när jag hittade ett alldeles oanvänt exemplar på loppismässa i Solnahallen före jul!

8 Liina:

skriven

Oh. Det är min barndoms julduk. Den man alltid satt och leta husnummer på. Mamma snodde den av sin mormor och den är julkänsla på hög nivå. Och strax före jul förra året hade jag tur nog att ropa hem en egen på tradera. En i bra skick som kommer hålla för måååånga år till =)

9 Moa:

skriven

Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?

Kommentera här: