Åtta loppisar - personligt rekord


I dag har jag satt personligt rekord. Åtta loppisar (eller okej, en antikaffär och sju loppisar).
Fick med mig hem en hel del. Som det här fruktfatet i string (30 kronor) och sommarduken
med rosor (20 kronor).


En lagad vas från Bay Keramik, West Germany, fick följa
med hem för att jag ville kolla upp Bay. Hittar det snabbt här,
på en samlarsida ägnad (väst)tysk keramik. Företaget fanns
mellan 1933 och 1996, och ska ha varit ett av de ledande.


Det blev litet läsning också, som vanligt. Svensk skolflora från 1957 (5 kronor), en Ica-almanacka
från 1953 (10 kronor), två Femina från 1958 (5 kr/st). Och vykort från 1950-talets Norrtälje (20 kronor),
de blir ett eget blogginlägg så småningom. Kanske var vykortsraddan dagens roligaste fynd.


Och så är jag ju svag för handdukar med fina monogram.
Köpte två i nyskick för 10 kronor styck.


Oklart varför jag köpte de här glasen (snapsglas?), kanske
för att jag måste förkovra mig i ämnet glas. Kan väldigt litet.
Har lagt ut de rökfärgade på forumet Precis en sån, hoppas på svar
på frågan "Vad är det jag har köpt?"
De kostade bara 2 kronor styck, i alla fall.

Jag köpte mer saker, men det här var 50-talsgrejerna
(fast kanske inte glasen). Men det blev alltså ändå
en billig dag, 198 kronor för fem timmar upptäckarglädje.

Åtta loppisar... vad är DITT rekord?
1 anna:

skriven

Ligger lite i lä, 3-4 loppisar på en dag är nog rekordet. Men i år har jag faktiskt fyndat rekordmycket, trots att jag inte varit på så många olika ställen.

2 tant Annika:

skriven

Vilka underbara fynd du har gjort!

Jag gillar glasen och fruktfatet riktigt mycket.

Tycker att glasen ser så välbekanta ut, men kan inte komma ihåg från var, återkommer om det dyker upp något i minnesbanken.

3 Benny:

skriven

Fina fynd! Såg att du hittat Bay-tråden på PES, där finns ju en del med, ska fota hos mina föräldrar med, de har också några. Du slår mig i alla fall trots den långa resan blev det nog inte så många som 8 loppisar...å andra sidan hade jag barnen med mig...;-)



Korgen är kanon, glasen svåra att identifiera, men tipsen på PES är nog i rätt riktning, kanske "Ettan" från Johansfors...jag har flera likadana i olika storlekar!

4 Libby:

skriven

Anna: Jo, kvalitet går framför kvantitet. Men det var roligt att göra en riktig raid.

Tant Annika. Jo, lite småfynd sådär.

Benny: Kul att ha slagit just dig :-) Glasen kostade bara 2 kronor styck, säljer nog av dem på loppisn. Jag gillar det sättet att lära mig saker, Köpa små billiga saker, ta hem, känna på, granska.

Man får liksom koll på hur för till exempel Johansfors (om det är det)KÄNNS. Bayvasen är ju redigt spräckt (fast snyggt lagad), men ville känna på den också i lugn och ro.

5 Tinkerbell:

skriven

Hejsan!

Ser att du har köpt en likadan ICA-almanacka från 1953 som jag har fått av min mamma.Jag är född det året!!! He, he ...

Visst är det spännande med loppisar.

Du har verkligen fyndat!!!

Kommentera här: