Bildgåtans svar


Visst är det grytunderlägg, precis som Lisa (och även Fröken Fynd) gissade. Bravo!
Underläggen är från 1950-talet, förstås.


Här en något enklare variant av underlägg, i röd tråd. Hittade det på en loppis.
gissar att det är 1950-60-tal.
1 h:

skriven

jag har väl sett månen-tur-och-retur-serien för mycket för hoppades det skulle var något spejsigt.

2 margaretha:

skriven

Missade frågan - men eftersom vi har ett exakt lika dant så hade det väl nästan varit fusk att svara.

Margaretha

3 Hasse A:

skriven

Morrn.



Min kjära hustru har ett sådant underlägg av nät, men använder den på "spisen" för att inte "bränna vid", under kastrullen.

4 Liina:

skriven

Oj. Vem har ett sånt där rutigt. Jag VET att jag brukar stoppa fingrarna i ett sånt... Men jag tror inte det är jag eller päronen...

Kommentera här: