Mot ny adress


I dag flyttar min väninna  Empire-Amelie till en 50-talslägenhet, som hon ska
inreda i - ja, gissa (empirestl). Synd på så rar planlösning. Men jag är ju bara avundsjuk.
Min lya ligger i ett hus byggt 1938, och jag i min tur gör om den, till 50-tal.
Syltan & Saabmannen, jag och andra glada människor hjälper henne flytta allt pick och pack.
En sådan här väska i plastrotting borde EA ha till sin stickning, om hon hade en.
Den står på Dagny´s hörna i Östhammar.
Trevlig början på helgen!
1 YVonne:

skriven

Å vilken fin väska, den blev jag kär i!

2 Tusse:

skriven

Hmm ... föga empirisk, om min ringa mening räknas ;-)

Undrar om jag vågar komma ut ur garderoben med min mammas 50-talsväska och picknickkorg? De är så väl dolda att de inte ens syns på garderobsbilden ...

3 Morgan Öberg:

skriven

Det här hör inte till ämnet, men den radio som skymtar till höger i bild - vet någon modellbeteckningen för den? Eller tillverkningsår? Jag är på jakt efter precis en sådan.

4 Libby:

skriven

Yvonne: Ja, den är verkligen snygg.

Tusse: Kom ut!

Morgan: Ring kaféet och fråga! Det heter Adas kaffestuga (med Dagnys hörna).

Kommentera här: