Vaknar i en dröm


Drömmer jag? Vi hade stor fest på gården i går. Jag somnade klockan fem i morse. När jag kommer upp
ropar morgonpiggare övernattningsgäster att jag måste röja köksbordet. "Det står en massa porslin där".
Jag fattar ingenting, visst hade jag städat av innan jag gick och lade mig? Kommer in i köket, möts
 av denna syn. Bordet är fullt av Helmer Ringström-porslin. ?????????????? Min förvirrade uppsyn
orsakar munterhet.
Vad ÄR detta? Jo, Porslinsbloggen-Benny som tillsammans med familj övervarade festen har ställt fram
presenter till mig. Ni ser röd Trio, Aladdin, Tulpan, blå Trio, Sparta samt i mitten mer röd Trio.
Och så en Safarikarott, nu har jag ett par!


Och så en Safarikopp!!! Fullständigt underbart. Det känns som julafton.

  
Här är Safarikoppen igen, tillsammans med
Safaritallrik från min barndom, den var vår
vardagsservis på 1960-talet, jag har några tallrikar kvar.
Dricker just nu medan jag skriver detta kvällskaffe ur koppen.
Tack igen, Benny!

Och jag fick ännu fler presenter på festen.
Fina 50-talssaker bland annat. Dem ska jag visa er  i morgon.
NU säger jag godnatt!
1 Ebba:

skriven

Å vad mycket fina saker! Koppen är så fin så det går utanför mitt förstånd...

Din blogg är ett paradis, fast det väcker ibland lite för stort habegär hos mig ;-)

2 Libby:

skriven

Ja, koppen är helt underbar. Kaffet ÄR godare i en Safari. Tittade just in och kollade din blogg, ska läsa mer sedan, fina inlägg om allt från kakburkar till val i livet!

3 anna:

skriven

Wow vad fina saker! Det är alltid godare kaffe och te i en fin kopp.

4 Rutan:

skriven

Det låter som födelsedag - grattis i så fall!

5 Sara:

skriven

Åh herre gud, vilken bra present! Förstår att du blev jätteglad!

6 E:

skriven

Vilken fantastisk blogg! Det känns som om jag snubblat över en skatt!

7 Libby:

skriven

Anna: Ja, det smakar faktiskt bättre!

Rutan: Nä, inte födelsedag, bara en sommarfest som går av stapeln vartannat år.

Sara: Ja, jag blev verkligen glad!

E: Tack och välkommen tillbaka!

8 Anonym:

skriven

Oj, så fina presenter! Härligt :)

Kommentera här: