Stolar med stil x 3


De här trädgårdsstolarna är de snyggaste jag sett, tror jag. De står i trädgården
hos Ovansundets Café i Nysättra. Glömde fråga om ursprunget, men de andas kvalitetsdesign
från 1950-talet. Uppdatering kommer när jag vet! Eller så kanske någon kunnig bloggläsare
vet att berätta något om stolarna?


Utanför FunkisbodenUpplandsgatan, Sthlm, står nästan alltid en eller
ett par roliga stolar. De här hade litet annorlunda rygg. Fina! Om jag inte vore
så nöjd med mina Tapiovaarastolar hade de fått följa med hem till köket i lyan.


En Arka med fårskinn. Den stod på Antikmässan och var snygg. Av de Arka
jag sett i verkligheten tycker jag att den här med fårskinnsklädseln är finast.
Yngve Ekströms Arka från 1955 är för övrigt en av sittmöblerna i Femtiotalsjaktens
stora stolsquiz. Varför inte roa dig med litet frågesport denna regniga torsdag?
1 Benny:

skriven

Jaa du angående trädgårdsmöblerna kan jag bara instämma! Om du hittar många som är till salu kan du skicka dem direkt hit ;-)



Arkastolen är cool och snygg tycker jag, frågan är ju om den är skön att sitta i, jag har aldrig testat...många av dessa modeller har så låg rygg och den ser ut att fall i den kategorin...eller?

2 Libby:

skriven

Benny: Haha, ja, om jag hittar v ä l d i g t många sådana stolar så k a n s k e jag skickar några till dig!

Håller med om Arka, den är ju mer ett prydnadsföremål än en stol. Precis som fladdermusfåtöljen. Båda känns mer som barnstolar än för folk med vuxen längd.

3 loppisfia:

skriven

arka är den snyggaste stolen ever! jag ska äga en innan jag dör!

Kommentera här: