Så "tjänade" jag 127 kronor på mässan


Jag besökte ju Antik & kuriosa på Kistamässan i fredags, tittade mest men grabbade åt mig
några saker också.  Min budget var 1 000 kronor.  Så här gick det:
Mest nöjd är jag med tidskriftsfacket i blanksvart och solgul plast. Jag misstänker att det
egentligen är tänkt att hänga i en hall, med handskar, inneskor och dylikt i. Men det blev
omskolning, och facket fattade direkt att det skulle omfamna Antikvärlden, urrivna tidningsartiklar
med mera. Tidskriftsfacket kostade 150 kronor, hos Sammelsurium.


Brödfat till landet! Oemotståndligt tittade det på mig från ett hörn hos Korrens
kuriosa. Bra pris för en så rolig sak, 90 pix.


Två äggkoppar, en naggad, en repig. Men den ena är Gefle
och den andra så rolig! Jag föll för fyndlådeknepet och köpte.
De kostade ju bara 15 kronor styck...


Kudden har jag visat i inlägget från i fredags. Men - favorit i repris!
Fint skick, och har många bra färger som kommer att finnas i övrig
inredning när jag är klar med lyans femtiotalisering. 75 pix.


Besticken från WMF (Würtembergische Metallwaren Fabrik)
var ju också för roliga! 30 kronor styck. Hm.....


.. jo, ett par fick följa med hem. De passar så fint till Safari (Upsala-Ekeby)...


... fast kanske ändå bättre till Bimbo (Rörstrand).
Inget bestick jag avser att samla på, men kul att ha en kniv och en gaffel.


Och här hänger 13 meter fint bomullstyg. Jag tog många svängar kring den
montern innan jag slog till. Vad ska jag med TRETTON METER till? Dessutom
följde det med vad de kallade "en slags säck", men som visade sig vara ett påslakan,
i samma tyg.
Ett par vardagsrumsgardiner till lyan, två örngott till påslakanet, kanske gardiner
till ett gästrum på landet - och så kan jag sälja sista stuvbiten på loppis i vår.
Jag slog till. 300 kronor gick tyget på.

KASSABOK
Brödfat                  90 kr
Ryakudde              75 kr
2 äggkoppar           30 kr
Tidskriftsfack      150 kr
Fika                        48 kr
Kniv & gaffel          60 kr
13 meter tyg         300 kr
------------------------------------------
Summa                883 kronor
Budgeterat       1 000 kronor
=                       + 127 !!!!!!!!!!!!!!!

Bra gjort, eller hur?
1 Moster Mjölgumpa:

skriven

Tyget var verkligen ett klipp. På Tradera brukar ett par gardiner i den stilen kosta mer, och du fick 13 meter!

2 Matilda:

skriven

du har verkligen ett öga för det här med riktigt fina fynd! speciellt bestiken och tyget fattade jag tyckte för - så fint! tyget var ju otroligt billigt, tänk vad 13 meter kostar att köpa splitternytt i tygaffären!

3 Libby:

skriven

Ja, jag inser att tyget var ett klipp. Men syslöjd var inte mitt favoritämne, och jag har ingen symaskin... Inser att jag måste köpa en liten enkel sak - kanske en begagnad Elna vore det bästa. Raksöm, det är min kompetensnivå.

4 kattching:

skriven

härliga fynd! tyget va jättefint!

5 Staffan H:

skriven

Tygköpet var ett riktigt klipp!



Sist jag såg ett fack som på bild ett, satt det inne i en garderob och var fyllt med skor.

6 Ci:

skriven

Har precis hittat till din blogg. Tidskriftsfacket var riktigt fint och tyget var ett fynd. Använd det du ska ha och sälj resten så ska du se att du har tjänat mer än 127 kr.

7 Sara, Bättre begagnat:

skriven

Bra jobbat!! Tyget är fantastiskt. Gillar porslinet mkt också.

Kommentera här: