Syltans sötaste saker


Ni har ju varit på hemma hos-reportage hos Syltan och Saabmannen, del I och del II.
Men de hade ju så mycket saker, och man kan ju inte göra inlägg långa som ösregn. Så jag
sparade några grejer till ett bonus-hemma hos. Jag kallar det för "Syltans sötaste saker",
men jag tror att en del av dem kanske är Saabmannens också.
Vi börjar med en burk, fyndad på loppis.


... och fortsätter på det tacksamma temat Barn och djur...


... gulligt, bara gulligt.


Jag föll pladask för tyget med de söta fåglarna.


Fler fåglar. Hos Syltan och Saabmannen ser man här och var på väggarna
en tyvärr bortglömd inredningsdetalj - pappersbonaden.


Sötsaker, men se upp...


... kolla bäst före-datumet!


Smörgåslåda med två plan. Det var stil på matlådorna förr.


... för att inte tala om termosarna. Titta på den vänstra
termosens lock, vilken vacker form!


En dockvagn från 1950-talet - förvaringsplats med finess.


Vi avslutar med ett par vacka koppar, från Arabia.

Det här var sista delen i Hemma hos Syltan och Saabmannen.
För den här gången.
Kolla in Syltans blogg här.
1 mimi:

skriven

Gillar charmen i grejerna!

2 Åsas kompis:

skriven

Jag har en precis likadan dockvagn som min mamma hade som liten. Hon fick den 1942, mitt under brinnande krig, då det mesta var ransonerat. Därför har vagnen inte gummihjul och generationer av dockor har blivit rejält omskakade. För att inte tala om hur det låter när man kör den.

3 Kristin:

skriven

Jag ropade in en sån där dockvagn i somras på auktion och renoverade den. Kolla här:

http://brysselpyssel.wordpress.com/2008/09/14/dockvagnsprojekt/

4 Sara:

skriven

Ursäkta att jag skickade en tom kommentar till dig nyss, inte meningen. Man blir inte så lite avundsjuk på dina vänners hem. Arabia-kopparna är speciellt fina liksom burken på den första bilden. Sött att flickan är ute och skjutsar sina kattungar!

Kommentera här: