10 steg från min dörr


I dag är vi ett gäng bloggare som kör temat "10 steg från min port/dörr".
Jag har haft problem med temat, hemma på min gata i stan finns inget 50-tal att plåta
10 steg från porten. På landet öppnade jag dörren, tittade ut och ja, exakt tio steg framför mig
stod vår mest medfarna trädgårdsstol.
 "Neeeej!", sa stolen, "jag ser för hemsk ut, ta ingen närbild!"


Alright, så här då? Litet extra färg, och litet "sken"?
Stolen bara muttrade till svar.
Men den ska veta att den är uppskattad. Omkring 50 års tjänst
- och fortfarande den trädgårdsstol som är skönast att sitta i.
Tio meter från dörren, en alldeles lagom sträcka en sommamorgon
när man bär på fyra morgontidningar och en fylld kaffekopp.

Du som gör 10 steg från min ytterdörr/port-inlägg idag, berätta det
i en kommentar så länkar jag till ditt inlägg. Det här ser andra bloggare
10 steg från dörren:
Monet - bollar av rosmarin
Mira - en före detta vedbacke
Anders - väldoft i portuppgången
Mariavega - en sliper (det gillar en gammal järnvägare som jag)
Staffan - en grushög
Kerstin - järnsmidesdetaljer specialritade av Olof Hellström
Benny - snyggt 1950-talsräcke
1 essko:

skriven

Åh, vilken rolig idé! Har sjukt barn idag men ska försöka gå ut senare och plåta lite - bor i ett område med mycket 50-tal kvar. Måste man förresten gå ut? Har nog allra mest 50-tal i mitt kök, kom jag på:) Huset är byggt 1950 och köket är kvar i det mesta förutom vitvaror och arbetsbänk (tyvärr har de lagt en hiskelig 80-talsskiva ovanpå den gamla fina perstorpsskivan som ligger inklämd därunder...). Har nog nån bild på köket långt ner i min blogg tror jag.

2 Libby:

skriven

Essko: Temat är "10 steg från min port", men man kan ju gå fem steg och så tillbaka igen, haha.

Och att det ska vara 50-tal är bara min egen regel för min egen blogg, jag vill ju vara mitt femtiotal trogen. Men jag vill gärna se dina femtiotalsomgivningar, så hoppas du kan komma ut och ta några bilder!

3 Monet:

skriven

Nu har jag lagt in mina steg från porten. Fyra inlägg (eftersom Blogger bara tar fyra bilder åt gången), blev det. Fanns mer att se än jag trodde!

4 Staffan H:

skriven

Sådana stolar har vi också haft och de var onekligen sköna att sitta i. Elegant "flätade" band i sits och rygg gav dem ett intressant utseende.

5 Anders:

skriven

Kul initiativ! Jag tog kort tio steg från porten inomhus, räknas det? /Anders

6 Libby:

skriven

Anders: Haha, smart lösning!

7 Monet:

skriven

Fin stol, Libby. Vet precis hur den känns att sitta i. Och låt den bara vara och åldras med behag!

8 Mira:

skriven

Jag tycker också din stol är fin! Den har fått se mycket sol i sin dar, och är värd en behaglig ålderdom!

9 mariavega:

skriven

Oj, det här var svårt.(med att få in bilder i bloggen alltså) Brukar bara läsa andras bloggar.

Stolen verkar välanvänd och fin är den också!

10 Kerstin:

skriven

Nu har jag också bloggat om 10 steg från min dörr! Där hittade jag ett trappräcke och andra järnsmidesdetaljer specialritade av Olof Hellström.

11 tusse:

skriven

Tusse har zoomat in en cirkusaffisch som kan beskådas på hans blogg. Iofs tagen från köksfönstret, men ...

Kommentera här: