Barnsligt roligt - så det blir mer sådant


Vad kul att så många fler än jag kände igen barnservismuggen med
ballongpojken i förra inlägget! Så vi kör på med litet mer 50-talsbarnsligt!
Den här bilen såg jag på Långholmen förra veckan.


Vilket åk! Den stod i båthamnen och trivdes medan
båtägarna fejade runt omkring.


Cykeln är Runes och Maries, eller rättare sagt deras barnbarns. 
Den har cykelkorg, så att dockan kan följa med. 


Köpte denna pall från Brio på loppis. Vet inte riktigt vad jag ska ha den till, 
men den såg så rolig ut.


Har förtstått att det finns folk som samlar på Brioleksaker. 
Kanske säljer jag den vidare när den stått och sett rolig ut ett tag.

Vilka 50-talslekssaker har du/minns du? Ger du dina
barn retroleksaker? (Och i så fall, uppskattas det...?)





1 josephzohn:

skriven

Pallen kan du ju ha som domarstol när det vankas tennisturnering!!

2 h:

skriven

Vilken cool pall!!

3 Maj Korner:

skriven

Jag minns Meccano. Fast det kanske inte är så specifikt 50-tal. Skälet att jag minns det är säkert för att jag aldrig fick något själv, det var ju en "pojkleksak". Så jag fick gå hem till Bengt Bergström i porten bredvid och leka med det.

4 mimi:

skriven

Jag hade förstås barbie-dockor, men eftersom jag är född sextio, så var dockorna också sextiotal, men brorsan som är född -52 hade nog snygga schuco-bilar som lever än idag! Tyckte nog om att greja med dem också... Är inte heller idag dålig på att greja under motorhuven lite grann.

5 Rutan:

skriven

Jag har kvar min egen dockvagn och två dockor. Får väl fotografera och göra ett eget inlägg...

6 mariavega:

skriven

Just idag hade jag också lagt in en bild på en leksaksbil! Eftersom jag är nybörjare så var det ett prov med mobilkameran.

Mina barn har lekt med mina barbiedockor bl a. Dockskåpet har de också använt, de fick tapetsera om och fixa som de ville. Har dock skänkt en hel del, fast jag fotar allt innan. Det känns faktiskt bra att göra så.

Kommentera här: