Annonsarkeologi (helgtips)


Tänk, det fanns sex modeller av Ticka-regeln! Till mina favoritsysselsättningar,
när jag har en timme över, hör att bläddra i gamla tidskrifter och titta på
annonser.  Det är en tidsresa att se Tickor, svenskt glas, möbler i String
- uppvisade inte som retro-objekt utan som det allra senaste, det modärnaste.

Så, två tips detta veckoslut:  
Ät många lussekatter på första advent och ägna dig åt litet annonsarkeologi!

Trevlig helg!
1 Tusse:

skriven

Vi får börja ta närbilder av våra tickor och jämföra.

Säkert finns det smärre variationer i utförandet också och då kan vi få typer som "Modell B, generation 2" mm.

2 Larsson:

skriven

Sådana har Larsson i en kasse någonstans om de inte är kastade?

3 Helena:

skriven

Jag har en Ticka-våg.... En jättefin!!! Har inte sett fler såna nånstans och visste faktiskt inte att de här klassiska skåpsreglarna hette Ticka också! Nu lärde jag mig nåt nytt!

4 Libby:

skriven

Tusse. Absolut. Och så blir vi Sveriges ledande experter på Tickareglar.

Larsson: Kasta dem inte, använd dem!

Helena: Hade ingen aning om att det fanns Ticka-vågar. Så nu lärde jag mig också något nytt! Bild på bloggen någon dag kanske?

Kommentera här: