Det kom ett paket... (Helgtips)


... från Helena, som driver den härliga bloggen Retro-tokig. Hon tyckte att några 1950-
talsdukar som hon hade skulle passa bättre hemma hos mig. Visst hade hon förvarnat
om att det skulle komma en bloggpresent, men jag blev ändå överväldigad när jag
öppnade paketet.
Den här duken nästan hoppade ut och sa "Jag vill vara med radion!"


"Och jag passar med Blå Eld-fatet!" Blir det mer 1950-tal än så här?
Vem var K.H. (signaturen nere till vänster)?


Duken med dans, hjärtan och midsommarstänger (dubbelt så stor
som på bilden) tyckte att jag skulle ställa en Hjärtans Gott-burk
från 1970-talet (?) på den, för att hylla givaren. Jag gissar att burken
mer är din stil än dukarna, Helena?


Och dukarna varar än till påska! Så fint med tussilago, vårens första blomma, och
liljor. En julduk var också med i paketet, men den får ni se i en julduksspecial i december.
Helena - tack än en gång!

Helgtipset? Skicka någon ett paket! Det ska jag göra.

Trevlig helg!

1 Helena:

skriven

Vad roligt att se! Dukarna ser mycket mer "hemma" ut hos dig än vad de gjorde hos mig! Den röda duken satt ju som en smäck där under radion!!! ....och YES!!! Burken var mer "jag" än vad dukarna var!!

Kramar från Helena

2 Elin:

skriven

åh va fin påskduken var! vilka färger!

3 Christin:

skriven

Vilka härliga dukar ! Riktiga vitaminpiller i höstrusket !



Dom hade jag aldrig kunnat avstå om dom fanns hos mej, även om jag gillar 70-talsburken också och har ett par i den stilen hemma i min saliga blandning.



Ser fram emot julduksspecialen !!



Trevlig helg !

4 Kerstin:

skriven

Den översta duken har jag som fyra smådukar, alltså att de är ituklippta och fållade ruta för ruta! Tycker nog att den under, som du parat ihop med Blå Eld, är den snyggaste.

5 Yvonne:

skriven

Å vilka fina, vad gluuigt att du fick dem.

Den gula är min absoluta favorit!

6 mimi:

skriven

Burken är sjuttiotal, minns att min stora syster skulle ha haft en sådan, och hon inredde det mesta med hjärtan på sjuttiotalet. Kan bara berätta att det nog har gått om....

7 HELLO TIGER!:

skriven

Inspirerad av dig skickade jag iväg ett paket idag. Det borde vara ett standard tips till helgen! :)

8 Libby:

skriven

Helena: Jag trodde väl att du skulle gilla burken...

Elin: Ja, och en kaxig tupp!

Christin: Julduksspecialen kommer - otippat - i december.

Kerstin: Ja, den har klass. Men radioduken är så glad!

Yvonne: Ja, jättegulligt. jag blev så glad!

Mimi: Hjärtan och äpplen - det är min bild av 1970-talet (har förträngt resten, haha).

HelloTiger: Vad kul!

Kommentera här: