Mot Österbybruk! (Helgtips)


I morgon lördag ses vi väl i Österbybruk? Där är det mässa med antikt,
konst och konsthantverk. Eftersom Femtiotalsmannen och jag är förtjusta
i Norduppland åker vi dit istället för till Sätra Brunn, där det också är antikmässa
denna helg. Österbybruksmässan pågår lördag-söndag 11-16.
Kolla utställarna här. Mycket 1950-70-tal, litet smide och kakel - samt
gammaldags pelargoner!
Bara en sådan sak.
 

Ja, nu börjar mässhösten! Om två veckor, 18-20 september är det antikmässa
i Frihamnshallen
, Gärdet, Stockholm. Där tror jag inte att det saluförs pelargoner, precis.
Att döma av utställarkatalogen är det mer en "finmässa", men det är också bra - eftersom
det kan locka min väninna Empire-Amelie att följa med och titta på 1800-talsporslin
och -möbler.
Antik&Kuriosa på Kistamässan den 9-11 oktober är min nästa anteckning
i mässkalendern. Till den avsätter jag hela fredagen, minst. Där brukar det finnas
mycket roligt att titta på och chans att göra fynd.

Vilka mässor ska DU gå på i höst? (Och varför just de/n?)
1 Kryckan:

skriven

"År 9 på gymnasiemässan i Älvsjö 13.00 – 15.00" står det i min kalender. Inte så spännande..



Men Kista har jag iallafall som mål att ta mig till. Tror dock litet på fynd.



Österbybruksmässan verkar intressant. Hoppas det blir en trevlig helg med många bilder!

2 Syltan:

skriven

Äsch då! Jag som inte har tid i helgen för sådana äventyr!! :-/ Jag vill ha den där traktorn som är på övre bilden!! Finns säkert nåt hörn i trädgården där den kan stå!

3 Anna:

skriven

Här i Umeå vet vi inte vad antikmässor är...typ... Och det är långt till södern! Jag får nöja mig med att kolla in era inlägg om fynd senare iställt! ;)

4 Libby:

skriven

Kryckan: Kanske kan du sätta upp en liten monter där du säljer gamla skolplanscher, pekpinnar etc?

:-)

Syltan: Ska kolla vad den kostar, hur mycket är du beredd att lägga?

Anna: Ja, rapport kommer om kamerna vill och datorn håller.

Kommentera här: