Var står Saaben?


God morgon, måndag! Åh, om det ändå kunde lanseras en retro-Saab.
Den hösteleganta annonsen med sin fräcka allitteration tillägnas Larsson,
som har en hel kategori kallad "Kvinnlig fägring" på sin blogg.
En fråga: Var fanns neonväggen, var är bilden tagen?

Trevlig fortsättning på veckan!

UPPDATERING: Platsen är identifierad av Klas, som skrev en kommentar:
"Bilden är tagen på Drottningtorget i Trollhättan. Den enda neonskylten som är
kvar är Nyströms som jag tror är ägare av fastigheten. Hörnet Torggatan och
Drottninggatan kallas Nyströms hörna."
1 Tusse:

skriven

Troligtvis i Göteborg, där finns Gulins och jag tycker mig läsa ordet Arkaden.

2 Ebba:

skriven

Å ja, tänk om! Kanske skulle vara värt att lobba lite mot Koeningsegg?

Mycket fint med de rödlackerade fälgarna...

3 JJ:

skriven

Jag är ganska säker på att det är i Stockholm. Jag har sett ett annat vykort från huvudstaden i svartvitt där huset finns med med alla neonskyltar på.

4 Ilsefin:

skriven

Jag har egentligen ingen aning, men jag skulle gissa att bilden är tagen i Trollhättan. Var skulle man annars ha en mataffär med namnet Trollköp? Och så tillverkas ju Saab i Trollhättan.



Instämmer i att en retro-Saab skulle vara himla fint! Sannolikheten att det skulle hända känns ju ändå lite högre sedan Koeningsegg kom in i bilden.



Tack för en bra blogg!



/En nytillkommen läsare

5 Skaffaren:

skriven

Arkaden, Göteborg?

6 Larsson:

skriven

Snygg vagn, snygg kvinna - en rakt igenom snygg annons! Tack för länkningen!



Ps Har ingen aning om vart bilden kan vara tagen men "TROLLKÖP för god mat" borde ligga i Trollhättan?!

7 Henric Tungström:

skriven

Det är nog Stockholm har jag för mig, ska bläddra i lite böcker och återkommer



Henric

8 Henric Tungström:

skriven

Hmm, Esselltehuset på V.asagatan var fullt av neon för 50 år sen men om jaag kollar på bilder så stämmer det inte riktigt. Mysko får forska lite till

9 Libby:

skriven

Henric: Jag väntar med spänning.

10 Klas:

skriven

Bilden är tagen på Drottningtorget i Trollhättan. Den enda neonskylten som är kvar är Nyströms som jag tror är ägare av fastigheten. Hörnet torggatan och drottninggatan kallas Nyströms hörna.

11 Libby:

skriven

Klas: Stort tack för initierad info!

12 Henric Tungström:

skriven

Se dör, Trollhättan. Jag som gick runt hela Arkaden i Gtb häromdagen, utan resultat. Trollhättan var förklaringen..

13 claes:

skriven

hittade den här sidan nu dvs lörd.18/6-11

visst är det "Nyströms Hörna " i Trollhättan

är uppvuxen i huset runt hörnet på Drottninggatan 47

minns mycket väl de vackra neonskyltarna och på Trollköp handlade man mellanöl....till höger om damen på bilden låg Trafikkiosken med Busstationen

och Taxi

Kommentera här: