B som i Bokrea


Lisa Larsons ABC-flickor längtar till bokrean. Och nästa vecka är det dags igen.
Eftersom jag åker till London när rean startar har jag förbeställt en bok. Sedan får vi se
när jag kommer hem - finns det något intressant kvar på rean på rean? Och har jag några pengar
kvar (knappast troligt)?

 
FÖRBESTÄLLD: Gamla möbler får nytt liv (inbunden), av Ann Chatrine
Hagen, 39 kronor. Känns som ett fynd. När jag har läst den boken
kan jag köpa upp mig på några slitna teakmöbler på loppis och öva.
VILL KANSKE HA: Älskade form (inbunden). Svensk formhistoria från 50-,
60- och 70-talen, av Thomas Eriksson, 129 kronor. (UPPDATERING: Endast 89 kronor
på Åhléns, påpekas i kommentarer!)
Jag ämnar allmänbilda mig litet mer om 1960-70-talen. Kanske lättsmält?



KANSKE BORDE VILJA HA: Arne Jacobsen - designer
(kartonnage) av Carsten Thau, 99 kronor.
Intressant - men man ska ju hinna läsa allting också...

 
INTE PÅ REA, MEN ÖNSKAR MIG: Hallå Femtiotalsmannen,
här är boken jag önskar mig till min stundande födelsedag:
Tusenkonstnären Stig Lindberg (kartonnage), av Gisela Eronn.

Vad har DU spanat in i bokreakatalogerna?

UPPDATERING: Bra Lisa Larson-artikel i sköna tidningen Sköna Hem.
1 Tusse:

skriven

Hmm, bokrea ... har inte ens funderat på det!

Såg du förresten reportaget om fru Grossman i dagens DN? "Nä, men en sån lampa har jag haft!" utbrast Tusse. "Men jag bytte den mot en Luxo."

2 Cinna:

skriven

Vilka bra boktips!!Ska nog försöka hitta boken om möbler. Hela garaget är fullt med gamla möbler som och jag tänker att när jag får tid ska jag göra om dem. Men var är tiden för detta??? Har nu tagit ledigt måndagarna i vår och ska fixa;)

Idag börjar ANTIKMÄSSAN, yippie!

3 Anna:

skriven

Älskade Form är bra tycker jag! Massor av fina bilder och lättläst information :)

4 Susanna:

skriven

Det har visserligen ingenting alls med varken böcker eller loppisfynd att göra, men om du vill göra något annorlunda på din lilla resa så rekomenderar jag verkligen (spårvagnsfantast som jag är) Transportmuseet. Å, det är så härligt! Gamla spårvagnar, lok, bussar osv.

Dessutom ligger det en typisk marknad precis utanför och alldeles runt hörnet en underbar restaurang.

5 Jennie:

skriven

Oj, hade faktiskt missat att det är bokrea! Måste kolla katalogerna... dina tips "Älskade form" och "Arne Jacobsen" ligger nog nära till hands!



Jag har boken om Stig Lindberg, den är jättefin så jag hoppas att du får den på din födelsedag! :)



Och vad Lisa Larssons flickor är sköna...!

6 Simon:

skriven

Älskade form ska jag köpa och den kostar bara 89kr på åhlens bokrea ;)

7 Libby:

skriven

Tusse: Ajajajaj, vilket byte.

Cinna: ja, var finns tiden??? Det där med lediga måndagar låter sunt.

Anna: Kanske ska förbeställa den då!.

Susanna: Och jag som är gammal konduktör och tågklarerare skulle gärna gå på det museet. Men just den här resan blir det nog ingen sådan retro. En annan gång!

Jennie: Ja, jag hoppas på födelsedagspresent :-)

Simon: Aha!

8 Clinen:

skriven

Oj vilka intressanta böcker det verkar vara! Får nog kika lite på dem i en butik under rean. Du har möjligtvis inget tips på lite böcker om porslin eller keramik från 50-60-talet? Måste lära mig mer om tallrikar, glas, vaser m.m känner jag. /Clinen

9 Jenny:

skriven

Ska också köpa den på Åhléns för 89:-



: )



Ha en fin helg!



KRAM, Jenny



<3

10 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Om det finns någon bok om Rörstrand så vill jag köpa den

Kommentera här: