Mina första fynd (London del III)


Som jag skrev i inlägget från Portobello market fanns det inget överflöd
av 1950-talssaker där. Men titta vad jag ändå hittade! En vas ur boken
Ceramics of the 50s. Eller - en "oil jar" är det. Designad av John Clappison
för Hornsea, sent 1950-tal. Felfritt skick. Fick den för nedprutade 30 pund,
cirka 350 kronor. Värd vartenda öre!


Kolla katten! 1 pund och 80 pence i en välgörenhetsbutik här på Finchley Road.
Den har sådan personlighet!

 
Här är katten ensam, men i dag fick den en kompis, ur samma serie, några
centimeter högre och med annat ansiktsuttryck. Kompisen köpte jag i en
antikaffär, för 10 pund. De här brittiska 1960-talskatterna finns i en mängd varianter,
berättade den trevliga antikhandlaren. I fönstret hade hon en stor rackare - men
det var ju det här med plats i handbagaget...

1 Tusse:

skriven

Åh, en katt, lagom till den förste mars ...

Jag heter Tusse, vad heter du?

2 Joanna:

skriven

Hej!



Befinner mig just nu i Tierpstrakterna och har för mig att du skrivit om loppisar och liknande häromkring - men hittar inte det inlägget just nu. Kan du hjälpa mig med en länk månne?



Må så gott och fortsätt njuta i London!



/ Joanna

3 Libby:

skriven

Joanna: Det är något strul på blogg.se som gör att man inte kan söka i bloggen ikväll. Kul loppis i Tierp är Kretsloppshopen på Grevegatan:

http://www.tierp.se/bygga--bo/avfall-och-atervinning/kretsloppsshopen.html

Det finns en mindre, men med bättre porslinsutbud, också på Grevegatan fast på andra sidan Norra Esplanaden, den heter Bazar någonting.

Sedan har du en antikbod i Hökhuvud, ligger längs eh... "huvudgatan" (=landsvägen).

Lycka till i jakten. berätta om du hittar något!

4 Tusse:

skriven

Ingen som nappar på förslaget att döpa katten? Minns när vi skulle döpa Libbys soffa och det blev över hundra förslag ...

Har funderat lite och föreslår - Beatrice!

5 Anta Snaque:

skriven

Mjau! Jättesöt katt! Har ganska nyligen hittat till din blogg och tycker den är jättetrevlig.

Have a nice time in London!

6 randiga tråden:

skriven

Åh, vad söta katter, har något liknande. Vasen är också vacker.

7 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Jag tycker den är lik Pia Degermark när det begav sig. Så katten kan väl heta Elvira Madigan.

8 Cinna:

skriven

Tror jag sätter mig på flyget genast, när jag ser alla härliga bilder från London. Det får bli en tur i vår. Ha det gott bland fynden!

9 Tusse:

skriven

Anneli: Jag såg också reportaget om Degermark igår kväll. Men det är inte därför jag plötsligt upptäcker vissa drag hos katten som jag inte lade märke till i går.

10 Anna:

skriven

Superfin vas!!! Och söt katt :)

11 Joanna:

skriven

Tack snälla du för svar både här och på mailen :-). Lovar att återkomma med mina fynd (om det blir några) så fort snövädret har dragit vidare så jag kan ge mig iväg ut.



Ha de`

Joanna

Kommentera här: