Härlig annons med Gefleburkar


Fandango! Så heter mitt saltkar som jag visat upp i två av de tre senaste inläggen. Och
nu en gång till, fast här i grönt. Njut av annonsen, vilken skönhetschock. Tack till Tusse,
som hittat den i ett nummer av "Det bästa".
1 Tusse:

skriven

Som jag skrev till Libby: Vet tyvärr ej ur vilket Det Bästa-nummer den är hämtad, det var i alla fall

en trasig tidning som jag slaktade när jag hade hittat ett helt exemplar.

Tror i alla fall att den är från 1960.

2 Betty Lou:

skriven

salt-karet vore inte helt fel. SKulle vara en fin färgklick i köket

3 Anna | Mormor hade stil:

skriven

Jag vill ha alltihop!

4 Randiga tråden:

skriven

Den med hästarna är så söt har inte sett den förut.

5 Benny:

skriven

Nämen, ser man på! Jag har ju det reklambladet, men inte kom jag ihåg saltkaret! Snacka om att se saker igen!



Annars har jag varianter av nästan alla burkarna utom den vita fyrkantiga med teaklock :-) Vill dock gärna ha fler, gärna hela, av både hästburkarna och Randi. Såg en på antikmässan i Nora, men priset var sådär en 4-5 ggr högre än jag vill betala...

6 Libby:

skriven

Tusse: Fin är den i alla fall, vilket år det än är.

Betty Lou: Ja, det är en härlig färg. Men kanske mer allmogekök än 50-talskök egentligen.

Ana: Jag också...

Randiga tråden: Inte jag heller, tills häromdagen. Hos Benny, förstås :-)

Benny: Synd att jag inte visste det när vi besökte. Skulle vilja se hur de enfärgade ser ut på nära håll. Men noterade i efterhand att jag såg alla de med dekor hos dig :-)

7 Benny:

skriven

Jag har en rosa med, men vet inte om vissa faktiskt är nedpackade, så de hade vi inte kunnat se i alla fall...den blågröna glasyren heter Fandango, vilket är en hel bordsservis som man kan hitta delar till ibland!

Kommentera här: