Glad påsk!


I morgon är det skärtorsdag och sista dagen före påsk som posten delas ut.
Du hinner skicka påskkort! Eller så mejlar du e-påskkort. Eller så
mejlar du en länk till det här inlägget och önskar Glad påsk.


Korten är 1930-40-tal och just det här ser ut som ett gammaldags
konfirmationsminne-kort.


Litet lustiga blommor. Rosa tussilago nere til höger. Tussilago skulle
faktiskt passa som rosa blommor. UPPDATERING: Haha, tusenskönor är det
ju, påpekar ett par vakna läsare. Tack! Men ändå... rosa tussilago... skulle vara fint?


Flicka med kycklingar eller höns - poppis motiv.


Höns i svenskt landskap likaså.


... eller bara svenskt landskap. Med torpstuga, grind, sjö och utslagna björkar.


Glitter är aldrig fel.


Och ju mer desto bättre.


Med mitt favoritkort önskar jag er alla en glad påsk!

PS. Och här ser ni min mammas påskkort, som jag visade förra påsken.
1 Annelie:

skriven

Vilka fina påskkort. Önskar att man hittade lika fina kort idag att skicka. Kanske man springer på några när man är på en loppis. Kommer att skicka mail till några vänner och länka till dina fina påskkort. Ha en riktigt trevlig PÅSK!

2 Agata:

skriven

Åh, vad fina! Jag har ett gäng gamla fina påskkort hemma - de hittade jag på en loppis där det fanns mängder, och då menar jag mängder! Ville köpa alla, så de inte slängs!



GLAD PÅSK!

3 Agneta:

skriven



Önskar Glad Påsk!

Blommorna är anemoner (finns i många färger, men är inte vinterhärdiga här) och tusenskönor (lite ogräsliknande man fina, rosa och vita, dubbla och enkla).

4 randiga tråden:

skriven

Underbara kort. Glad Påsk.

5 Anna:

skriven

Fina kort!

Glad påsk! :)

6 gewe:

skriven

glad påsk!!!

7 Dödergök:

skriven

Glad Påsk!

Jag hör till dem som alltid läser din blogg men som sällan kommenterar.

Men nu var jag bara tvungen, vilka tjusiga kort! Jag älskar hönorna.



Tussilagon är föresten tusenskönor... :)

8 Tusse:

skriven

Glad Påsk själv! Lite väl tidigt kanske, men jag gillade så klart den rödhåriga :-)

9 Christin:

skriven

Glad Påsk !

Söta kort, både mammas o dina egna.

Ett nytt tänkbart samlarområde känner jag, tar ju mindre plats än dukar och annat dessutom :-)

(har redan en samling med vykort från mina hemtrakter)

10 Skaffaren:

skriven

Glad Påsk!

Vi har rosa liljekonvaljer hemma varje sommar så allt är möjligt.

11 Anna:

skriven

Vilka underbara påskkort!

12 Pernilla:

skriven

Åh vilka fina påskkort! Glad påsk!!!!

13 Caroline:

skriven

Har du gjort dessa foton själv?? :) Jättefina hursom!!



GLAD PÅSK!



/Caroline

Kommentera här: