Tre tjejer som förtjänar en 8th of March Award


I dag är det 8 mars - internationella kvinnodagen. Det firar vi med ett besök på
Nina´s Hair Parlour, Alfie´s Antique Market, Marylebone, London. Och med tre stycken
8 mars-utmärkelser till några tjejer med begåvade bloggar och fina frisyrer.


Nina´s Hair Parlour har stilenlig disk. Här kan du boka "finger waves"
och "period styling" med mera. Och beundra paraplystället.


Miss Clairol vägleder i valet av färg.


Marilyn använde Lustre Creme Shampoo.


The Coronation, drottning Elizabeths kröning, ägde rum 1953. Det mesta på det här bordet
ser ut att vara från den tiden.


Salongen tar emot både damer och herrar.


Bränn av litet hår - så växer det bättre sedan?
Eller är "singe" ett fackuttryck jag inte förstår?


Cupcake och glass.


Okay - här är utmärkelsen "8th of March Award"! Den ger jag till tre bloggare med fina frisyrer:
Mjölk och lingon - för att du lärde Empire-Amelie och mig vad fingers waves är.
Och för en vansinnigt cool blogg.
Betty Lou Got A New - för retrobloggvärldens snyggaste hårfärg.
Husmorsskolan - för otroligt genomarbetade inlägg på nystartad blogg 
som har en header med rätt husmorsfrisyr.

8th of March Award skickar ni lämpligen vidare till andra begåvade och roliga fruntimmer!

En svensk damfrisering från 1950-talet ser du i det här inlägget.
1 Cinna:

skriven

Libby!

Du är värd all beundran, vilket fantastiskt dokumentationsarbete du gör. När kommer boken??

Cinna

2 Maja:

skriven

Återigen tusen tack för den fina utmärkelsen, Libby! Jag känner mig sååå glad och stolt...



Soliga husmorshälsningar från Maja!

3 Libby:

skriven

Cinna: Tack! Nja, bok. Tidning vore roligare.

Maja: Bara ditt senaste inlägg om kakbaket var värt en award!

4 Tusse:

skriven

Ooo, gamla tiders frisersalonger! Minns mycket väl reportaget från Hässelbydagen och önskade redan då att jag kunde kontra med en samtida herrfrisering.

Manliga frisörminnen kan vi emellertid vänta med till en annan dag.

Tusse sätter spinn på hårfärgssnurran och ger en ros till alla kvinnor som förgyller hans vardag!

5 Betty Lou:

skriven

Tusen tack kära du!

6 Hanna:

skriven

vilket mysigt ställe =)

7 Miriam:

skriven

Den där salongen ser ut som ett riktigt fint ställe!

Mer sånt tack. Om någon kunde lägga mitt hår som jag vill ha det skulle jag gladeligen betala för det!



Och, jag håller med om Brittas/Betty Lou's hårfärg. Den är strålande!

8 Jeanette:

skriven

Underbart paraplyställ!! Vem vill inte ha en sån?



Jag vill, jag vill! <3

Kommentera här: