Säljes: Solnas sötaste retro-etta


Jo, så är det. Nu ligger min lya ute på Hemnet. Här hittar du annonsen.
All min fritid går just nu åt till att röja och packa ner saker så att det blir så här visningsrent
som på bilden. Därav litet tunt med inlägg på bloggen.
TÄVLING: Bloggare! Tipsa er läsekrets om denna retro-etta, som bland annat har en nyuppsatt
originaltapet från 1950-talet, gammaldags kökskåp och en härlig solig balkong,
och var med i utlottningen av en fin vinst. Vinsten anpassar jag efter vad vinnaren verkar tycka om.
Så här gör du: Tipsa om Hemnet-annonsen i ett inlägg på din blogg, skriv en kommentar här
på Femtiotalsjakten med länk till ditt inlägg.
Jag drar en vinnare den 20 april, dagen efter sista visningen.

Här berättar jag mer om flytten, och nuvarande och kommande tapet.
1 Stina:

skriven

Fixat! Har tipsat mina läsare om din tjusiga 50-talare! Vart bär det hän?



//Stina

2 Benny:

skriven

Såklart hjälper vi till! Jag har lagt in en flyer :-)



http://porslinsbloggen.blogspot.com/2011/04/ett-tips.html

3 Liina:

skriven

Tipsat om den nu =)

4 Anna:

skriven

Tipsat och klart! :)

http://ljuva50tal.blogspot.com/2011/04/ny-lya-har-finns-solnas-sotaste-retro.html

5 Clinen:

skriven

Åh, den fina fina lägenheten! Nu önskar jag att jag hade råd att köpa den :P Hade varit kul med en 1950-tals lya =)

6 Clinen:

skriven

Nu har jag skrivit några rader om lägenheten på bloggen! Hoppas du finner en värdig köpare =)



http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/2011/april/saljes-solnas-sotaste-retro-etta.html

7 Kristina:

skriven

Jag är ju ny i bloggosfären och jag måste ju både bocka niga och tacka för din fina blogg.Tackelitacksåmycket.

Det är SÅÅÅ kul att följa dig på dina loppis turer och stadsvandringar med E-A.Särskilt uppskattad är fingret framför V- bys matpalats : )

Och det är klart att jag vill hjälpa till och själfallet vill jag vara med och tävla.

Länkar hem till moi..http://dahlingitsvintagy.blogspot.com/2011/04/far-det-lov-att-vara-en-r-e-t-r-o-etta.html

vassegosåmycket

8 Erica:

skriven

Så fin lägenheten är!! Tack för att vi fick komma på besök :-) Håller tummar och tår att det går bra på visningen.

9 Alexandra:

skriven

Tack för infon om teakbordet!

10 Ulrika på Leta Retro:

skriven

Jättemysig lägenhet. Lycka till med försäljningen! Här är mitt bidrag http://letaretro.se/2011/04/07/liten-parla-i-stockholm/

11 Christin:

skriven

Lycka till med försäljningen !

12 Nina:

skriven

Åh Råsunda är ju så mysigt! :)

13 Tusse:

skriven

Ah, fullt av "Libbygrejor" överallt!

Ja, du får ursäkta, men det händer fortfarande att jag tänker på 50-talsprylar som "något för Libby". Senast var i gårdagens DN där de hade en 1970-talsbild av poeten Kristina Lugn vid sin skrivmaskin med en Tickaregel i bakgrunden.

(Blev också påmind om att jag borde renovera mitt kök från midjan och nedåt, dock med bibehållna tickareglar.)

PS: Kunde tyvärr ej identifiera skrivmaskinen.

14 Linda:

skriven

Att flytta är nästan alltid lite jobbigare än man trott, men sååå skönt när det är klart! Lägenheten ser strålande ut på bilderna, synd bara att visningen är en helg när jag är bortrest. (Kommer hem vid 20-tiden på måndagen...) Men jag ska göra ett inlägg och tipsa andra om snyggingen senare i helgen.

15 Linda:

skriven

Nu ligger mitt tips om din lägenhet ute:

http://porslinan.blogspot.com/2011/04/stockholms-sotaste-retro-parla-kan-bli.html

Hoppas det blir riktig rusning till visningarna! :)

16 Tant Sara:

skriven

http://dorotean.blogg.se/2011/april/ett-litet-tips.html



Nu har jag också lämnat ett tips om din lägenehet :)

Kommentera här: